خبر فوری

 
 
افزایش تلفات نیروهای امنیتی در غزنی:340 تن از سربازان جان ‌باخته‌اند
کد خبر :1581626801

17:38 1397/05/25


برچسب ها : انتحاری, داعش, طالبان افغانستان,

در نبرد شش روزه میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولایت غزنی ۳۴۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.


 

 

افزایش تلفات نیروهای امنیتی در غزنی:340 تن از سربازان جان ‌باخته‌اند
 

به گزارش راز نیوز  به نقل از یکی از منابع خبری  در نبرد شش روزه میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولایت غزنی 340 تن از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.

این منبع افزود که در این نبرد 197 غیر نظامی نیز کشته شده‌اند.

وی افزود که در عملیات پاکسازی شهر ولایت غزنی تاکنون جسد 720جنگجوی طالب جمع آوری شده است.

جنگ در شهر غزنی از پنجشنبه شب آغاز شد و تا دیروز نیز جریان داشت. طالبان طی چند روز گذشته بر بخش‌های از شهر حاکم شدند.

 

روز گذشته هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) درروزنامه ای   اعلام کرده که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد، در جنگ غزنی 110 تا 150 غیرنظامی کشته شده‌اند.

این روزنامه که گزار‌ش‌های اولیه و تأیید نشده می‌رساند که وضعیت غیرنظامیان را در غزنی هم‌چنان دشوار میخواند۔

دراین گزرنامه آمده است  که طی چندین روز جنگ در غزنی آب و برق در این شهر قطع شده است و نیز مردم به کمبود مواد غذایی روبه‌رو هستند.

 

روز گذشته مقام‌های امنیتی افغانستان و اهالی شهر غزنی تایید کردند که شهر غزنی پس از پنج روز جنگ از حضور جنگ‌جویان طالبان خالی شده است. در این ولایت تلفات و خسارات چشم دیدی وارد شده است.

در جریان حمله طالبان به ولایت غزنی تمام شبکه‌های مخابراتی قطع بود.

 

پیش از این طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع اعلام کرده بود که در نبرد میان نیروهای امنیتی و طالبان حدود ۱۰۰ تن از نیروهای امنیتی جان باخته‌اند

ناگفته نماند که جنگ درپیش در غزنی با اتحاد جمعی از طالبان افغانستان و تروریستهای پاکستانی مثل لشکر جهنگوی در حال ادامه است۔

شبکه گسترده عناصر تروریستی داعش بیش از افغانستان در پاکستان هم ریشه دارد اقدامات اخیر تروریستی با همکاری طالبان افغانستان و لشکر جهنگوی پاکستان صورت میگیرد گروه طالبان در پاکستان با حمایت از شبکه حقانی افراد را برای جهاد در افغانستان آماده میکند و در مدارس پاکستان اإوزش نظامی هم میبینند همچنین بیشتر طالبانی که در شهر غزنی در حال جنگ میباشند از همین شبکه حقانی میباشند که اقدامات تروریستی بزرگی در پاکستان و افغانستان انجام داده اند۔ این گروه ها با اسم های متفاوتی مثل داعش خراسانی طالبان و لشکر جهنگوی در حال مبارزه میباشند۔

همچنین  گروه های دیگر از کشور های عربی با طالبان همکاری میکنند که هدف اصلی تمام این گروها ایجاد حکومت طالبانی و از بین بردن شیعیان و مسلمانان بی گناه در کشور های مختلف میباشد در همین راستا اقدامات گسترده انجام داده اند که یکی از اقدامات بزرگ این گروها جنگ در غزنی و به قتل رساندن افراد نظامی و غیر نظامی میباشد۔

این گروها به شیعیان افغانستان هم هشدار داده بودند که افغانستان را ترک کرده به کشور ایران مهاجرت کنند و کسانی که این پیشنهاد را نتونسته اند بپذیرند از جان خودشان به دست این گروهای تروریستی باخته اند۔

ارسال نظر

 
1