خبر فوری

 
 
افزایش آمار شهدا به 20 نفر در حادثه انفجار بمب جاسازی شده در کویته پاکستان
کد خبر :995081831

15:46 1398/01/23


برچسب ها : انفجار بمب, پلیس کویته,

انفجار بمب جاسازی شده در کویته پاکستان باعث شهادت 20 نفر شد در حالی که 40 نفر نیز به شدت زخمی شدند.


 

 

 

انفجار بمب جاسازی شده در کویته پاکستان باعث شهادت 20 نفر شد در حالی که 40 نفر نیز به شدت زخمی شدند.

ضیا الله لانگو وزیر امور داخلی پاکستان گفت : این انفجار امروز صبح در بازار واقع در منطقه ی هزار گنج اتفاق افتاد که در میان شهدا 8 نفر از اقلیت هزاره و یک نیروی امنیتی به همراه 2 کودک شامل می شد.

طبق اطلاعات به دست آمده : انفجار بمب جاسازی شده در بازار واقع در منطقه ی هزار گنج کویته رخ داد که 20  نفر در اثر این حادثه جان خود را از دست دادند و همچنین 40 نفر نیز به شدت زخمی شدند ، انفجار به قدری شدید بوده است که ساختمان های اطراف هم نیز آسیب دیده اند و در ادامه نیروهای امداد سریعا به محل حادثه اعزام شده و تمامی افراد زخمی شده برای برای درمان به مجتع پزشکی بولان منتقل نمودند.

عبدالرزاق چیمه اظهار داشت : بمب و مواد منفجره در میان محصولات کشاورزی جاسازی شده بود که کارگران زمانی که در حال بارگیری بودند منفجر گردید. طبق گفته نیروهای پلیس منطقه : تمام افراد کشته شده و زخمی شده برای خرید به بازار هزار گنج آمده بودند ، لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی بلافاصله پس از محاصره کل منطقه عملیات جستجوی خود را آغاز نمودند به گفته پلیس : در این عملیات جستجو از گروه خنثی کننده بمب هم نیز کمک گرفته شد.

وسیم بیگ سخنگوی بیمارستان سول گفت : تا کنون جسد 11 تن از شهدای این حادثه به بیمارستان فرستاده شده است از جمله 2 کودک شامل اجساد می باشد.

عبدالرزاق چیمه در ادامه افزود : میان سبزی فروشان و میوه فروشان بازار 8 نفر از اقلیت هزاره نیز شامل بودند و گفته می شود نیروهای امنیت هر چهار طرف بازار در حال نگه بان و کشت زنی بودند در همین حین زمانی که این 8 نفر از اقلیت هزاره در حال بارگیری محصولات کشاورزی به بازار بودند بمب جاسازی شده توسط کنترل از راه دور منفجر میگردد. لازم به ذکر است که افراد هزاره اکثرا شیعه مذهب هستند.

لازم به ذکر است که این حادثه بلافاصله پس از آزادی رمضان مینگل اتفاق افتاد.

ارسال نظر

 
1