خبر فوری

 
 
افتخار علی ملک: باید موانع ایجاد شده با اهداف سیاسی و تصنعی چون لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی برداشته شود
کد خبر :961720442

14:59 1400/08/16


برچسب ها : افتخار علی ملک, بازرگانی, پاکستان و آمریکا, تجارت, روابط دوجانبه, شورای تجارت پاکستان و آمریکا,

افتخار علی ملک بنیانگذار و رئیس شورای بازرگانی پاکستان-ایالات متحده و از تجار برجسته پاکستانی طی گفتگو با هیئت فکری به رهبری وقاص انجم، گفت: باید موانع ایجاد شده با اهداف سیاسی و تصنعی چون لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی برداشته شوند، و روابط پاکستان و آمریکا بر مبنای امنیت اقتصادی احیا شوند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| افتخار علی ملک  بنیانگذار و رئیس شورای بازرگانی پاکستان-ایالات متحده و از تجار برجسته پاکستانی طی گفتگو با هیئت فکری به رهبری وقاص انجم، با بیان اینکه باید موانع ایجاد شده با اهداف سیاسی و تصنعی چون لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی برداشته شوند، و روابط پاکستان و آمریکا بر مبنای امنیت اقتصادی احیا شوند، افزود: با در نظر گرفتن وضعیت درحال تغییر ژئواستراتژیک در منطقه، فرصت های خوبی برای سیاستگذاران پاکستانی وجود دارد تا تلاش های فعال برای احیای روابط دوجانبه جامع و منعطف با آمریکا و گفتگوی راهبردی وزیران، انجام دهند.

وی افزود: این تغییرات اساسی در روابط را می توان از طریق سرمایه گذاری مشترک و همکاری در پروژه های اتصالی بدست آورد، و همچنین جوانب مثبت زیادی برای همکاری و پیشرفت به سمت جلو وجود دارند. دو کشور می توانند در بخش های امنیت منطقه ای، تغییرات اقلیمی، کویید 19 و دیگر زمینه ها همکاری داشته باشند.

افتخار علی ملک در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه نمی توان اجازه داد که به پاکستان از دریچه یک کشور ثالث نگاه کرد و به هند در همه امور جایگاه مرکزی داده شود، خاطر نشان کرد: پاکستان از جامعه بین المللی انتظار دارد که به اقدامات غیرواقعی و با انگیزه سیاسی مانند فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی FATF پایان دهد.

وی اظهار داشت: انتقال روابط دوطرفه از ژئوسیاسی به ژئواقتصادی به نفع دو کشور است. ظرفیت قابل توجهی برای گسترش مناسبات دوطرفه، ایجاد هماهنگی در مواضع، احیای روابط مستحکم، پایدار و منعطف، وجود دارد.  

ارسال نظر

 
1