خبر فوری

 
 
افتتاح پروژه های مختلف طی سفر سفیر ایالات متحده آمریکا به ایالت خیبر پختون خوا
کد خبر :89567562

16:00 1401/12/12


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پیشاور, دونالد بلوم, روابط دوجانبه, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, کمک مالی,

دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد در ادامه جریان تلاش ها برای تقویت بیشتر همکاری آمریکا با مردم ایالت خیبر در بازه زمانی 28 فوریه تا 2 مارس (9 تا 11 اسفند) از ایالت خیبر پختون خوا KP دیدن کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| دونالد بلوم سفیر ایالات متحده آمریکا در اسلام آباد در ادامه جریان تلاش ها برای تقویت بیشتر همکاری آمریکا با مردم ایالت خیبر در بازه زمانی 28 فوریه تا 2 مارس (9 تا 11 اسفند) از ایالت خیبر پختون خوا KP دیدن کرد.

براساس گزارش، هدف از این سفر تقویت بیشتر مشارکت آمریکا با مردم ایالت از طریق انجام اقدامات مربوط به رشد اقتصادی، آموزش، امنیت و حفظ فرهنگ، بیان شده است.

گفتنی است دونالد بلوم به همراه شاه محمود خان وزیر ایالت برای برنامه ریزی و توسعه به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت مشارکت اقتصادی بین آمریکا و پاکستان، پروژه ای به مبلغ 24 میلیون دلار با همکاری آمریکا را افتتاح کردند که بر اساس آن کار برای توسعه بخش کشاورزی و شرکت های تجاری کوچک و متوسط ​​در خطوط قوی و مدرن انجام خواهد شد.

سفیر طی دیدار با بازرگانان در شرکت اف اف فولاد پیشاور در مورد فعالیت های مرتبط با تجارت و بازرگانی در ایالت به گفتگو پرداخت.

شایان ذکر است FF Steel یک شرکت کاملاً یکپارچه و یکی از سریع‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد پاکستان با قابلیت تولید گریدهای 60 به طور انحصاری و 80 است که در سراسر پاکستان فروخته می‌شود و به دلیل نزدیکی به آن در حال بررسی پتانسیل صادرات در کشورهای آسه‌آن است.

دونالد بلوم همچنین با برجسته سازی فعالیت های آموزشی، برنامه آثار انگلیسی را در دانشگاه عبدالولی خان در مردان افتتاح کرد. ناگفته نماند آمریکا برای ترویج زبان انگلیسی و آموزش دیگر مهارت های فنی در مناطق مردان و چارسده، 215 دانشجوی خیبر پختون خوا را بورسیه کرده است. از سال 2019 میلادی، ایالات متحده بیش از 3 میلیون دلار برای آموزش زبان انگلیسی در KP فراهم کرده است که 3.500 دانشجو و اساتید از آن بهره مند شده اند. سفیر همچنین یک مدرسه متوسطه بازسازی شده با همکاری دولت ایالات متحده در منطقه اکبرپوره را افتتاح کرد.

ارسال نظر

 
1