خبر فوری

 

به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، واشنگتن : آمریکا دادگاه بین المللی مبارزه با جرائم ICC را تهدید کرده است که اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان را محاکمه کند، قضات را دستگیر کرده و محدودیت هایی را علیه آنان اعمال خواهد کرد.

جان بولتون این گفته های خود را در جمع انجمن محافظه کار قانونی در واشنگتن بیان کرده است.
جان بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید گفت : دادگاه بین المللی مبارزه با جرائم در لایحه به رسمیت شناخته نشده است، و این دادگاه می تواند به تبعات، برای آمریکا، اسرائیل و متحدانشان خطرناک باشد.
وی افزود، تحقیقات این دادگاه برخلاف نظامیان آمریکایی و اتهام جرائم جنگی آنان غیر قانونی خواهد بود. اگر دادگاه بین المللی مبارزه با جرائم ICC به دنبال ما، اسرائیل و یا متحدانمان بیاید، ما نیز خاموش نخواهیم نشست.

وی افزود، آمریکا آماده پاسخ به هرگونه اقدام این دادگاه است، اگر قضات ICC عليه مقامات آمریکایی اقدامی انجام دهند ما نیز آنان را تحریم اقتصادی کرده و پاسخ کوبنده ای خواهیم داد. ما این قضات و دادستان را ممنوع الورود به آمریکا خواهیم کرد، دارایی هایشان را منجمد خواهیم کرد و آنها را تحت سیستم عدالت کیفری ایالات متحده آمریکا محاکمه خواهیم کرد.

وی افزود، اگر کشور، شرکت و یا اداره ای در این تحقیقات، دادگاه بین المللی را کمک کرد، عليه آن نیز اقدامات بیان شده را به کار خواهیم گرفت.


رفتار نامناسب با زندانیان

جان بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید در سخنرانی خود در نوامبر سال 2017، درخواست دادستان ICC را نقل کرد که درخواست وی مبنی بر، متهم کردن آمریکا و نیروهای امنیتی افغانستان به بد رفتاری با زندانیان بوده است.
اما این درحالی است که، موضعی که وی نسبت به این درخواست و تحقیقات دادستان ICC انتخاب کرد این بود که، نه افغانستان و نه هیچ دولت دیگری در این پرونده از ICC انجام تحقیقات را نخواسته است.

وی همچنین به دادخواهی فلسطین از ICC مبنی بر نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در فلسطین را نیز بیان کرد.
او گفت که تحقیقات بی رحمانه این دادگاه غیر قانونی را می توان باهروسیله ای که در توان داریم برای محافظت از شهروندان و متحدان آمریکا، عليه این دادگاه انجام خواهیم داد.

وی در پایان سخنان خود گفت : ما با ICC همکاری نخواهیم کرد ، او را کمک نیز نخواهیم کرد، و خواهیم گذاشت تا به خودی خود نابود شود.

ارسال نظر

 
1