خبر فوری

 
 
اعلام حمایت دولت طالبان توسط رهبران هزاره افغانستان
کد خبر :1415558956

15:16 1400/09/05


برچسب ها : اعلام حمایت, امارت اسلامی, دولت طالبان افغانستان, شیعیان افغانستان, شیعیان هزاره, کابل,

بیش از هزار تن از رهبران قوم هزاره افغانستان روز پنجشنبه 4 آذر طی اجتماعی در کابل، حمایت خود از طالبان افغانستان را اعلام کرده و دوران دولت های سابق تحت حمایت غرب را دوران تاریک عنوان کردند.


کابل: به گزارش راز نیوز| بیش از هزار تن از رهبران قوم هزاره افغانستان روز پنجشنبه 4 آذر طی اجتماعی در کابل، حمایت خود از طالبان افغانستان را اعلام کرده و دوران دولت های سابق تحت حمایت غرب را دوران تاریک عنوان کردند.

گفتنی است این مراسم توسط جعفر مهدوی رهبر ارشد و قانونگذار اسبق قوم هزاره برگزار شد. وی در این مراسم دوران حکومت اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان را تاریک ترین دوران کشور عنوان کرد و افزود: افغانستان در این دوران هیچگونه آزادی نداشت و سفارتخانه های خارجی تمامی بخش های دولت را اشغال کرده بودند. خداوند را شاکریم که این دور سیاه به پایان رسیده است.

 وی در ادامه ضمن اعتراف به اقدامات صورت گرفته پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، اظهار داشت: دولت جدید طالبان به همراه پایان دادن به جنگ درحال جریان، فساد مالی را نیز پایان داده و امنیت را تقویت کرده اند. ما امیدواریم که در هفته ها و ماه های آتی یک دولتی جامع با حضور نمایندگانی از تمامی اقشار تشکیل شود.

ذبیح الله مجاهد رهبر طالبان افغانستان طی سخنرانی در این مراسم قوم هزاره، با بیان اینکه اولویت دولت آنها در حال حاضر بازسازی کشور است، افزود: جهاد ما علیه اشغالگران خارجی تمام شده و اکنون جهاد برای بازسازی کشور آغاز شده است.

براساس گزارش، تخمین زده می شود که جمعیت قوم هزاره در افغانستان 10 تا 20 در صد از کل جمعیت 38 میلیونی این کشور است و این قوم در دو دهه گذشته، توسط تندروهای طالبان و اخیرا داعش هدف قرار گرفته است. این جامعه شیعه مذهب علاوه بر حملات انتحاری، با حوادثی مانند کشتار دسته جمعی نیز مواجه بوده است. به گفته دیده بان حقوق بشر، بیش از 2 هزار نفر از اعضای جامعه هزاره در سال 1998 میلادی در مزار شریف کشته شده اند.

پس از اشغال افغانستان توسط طالبان، شهروندان افغانستانی از جامعه هزاره همچنان هدف حملات بسیاری قرار گرفته اند که مسئولیت بیش تر این حملات را گروه تروریستی داعش برعهده گرفته است. همچنین رهبران این جامعه طی این مراسم ضمن ابراز نگرانی از حملات آتی، گفتند: تروریست های داعش می توانند آنها را مجددا هدف حملات قرار دهند.

ارسال نظر

 
1