خبر فوری

 
 
اعلام تشکیل شورای مقاومت ملی در برابر طالبان توسط جنگجوهای خارج شده از افغانستان
کد خبر :1387545093

16:42 1401/02/31


برچسب ها : افغانستان, سیاستمداران, طالبان, گروه تروریستی طالبان, مقاومت, کابل,

مبارزان سابق و سیاستمداران افغان که کشورشان را ترک کرده اند از تشکیل شورای عالی مقاومت ملی در برابر طالبان خبر داده اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| مبارزان سابق و سیاستمداران افغان که کشورشان را ترک کرده اند از تشکیل شورای عالی مقاومت ملی در برابر طالبان خبر داده و ضمن درخواست تشکیل دولت فراگیرتر از طالبان، تهدید کردند در غیر این صورت کشور با خطر جنگ داخلی مواجه خواهد شد.

گفتنی است 40 تن از رهبران سیاسی افغان با عبدالرشید دوستم معاون رئیس جمهور اسبق افغانستان و جنگجو به دعوت وی در آنکارا دیدار کرده اند؛ عبدالرشید پس از پایان دولت قبل در افغانستان، به ترکیه پناهنده شده بود. این نشست از طالبان خواسته اند تا ضمن پایان داده به فاجعه در افغانستان، گفته اند که طالبان به منظور جستجوی راه حل مشکلات فعلی، پای میز مذاکرات بنشیند.

شورای تشکیل شده همچنین خطاب به طالبان اظهار داشت که اسلام گرایان باید از تجربیات بهره مند شوند و یاد بگیرند که هیچ گروهی با استفاده از فشار و قدرت نمی تواند دولت مستحکمی تشکیل دهد. گفتنی است عطا محمد نور فرماندار بلخ، محمد محقق رهبر جامعه هزاره و احمد ولی مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی از بنیانگذاران این شورا می باشند. همچنین عبدالرب رسول از جنگجویان و مخالفان قدیمی طالبان از افراد امضاء کننده است.

به گفته سخنگوی عبدالرشید دوستم، هدف از این شورا حل و فصل کردن مشکلات از بستر گفتمان می باشد، طالبان باید قبول کند به تنهایی نمی تواند افغانستان را مدیریت کند، در غیر این صورت کشور مجددا و یک بار دیگر با جنگ داخلی روبرو می شود.

ارسال نظر

 
1