خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی کویت برای اهدای کمک مالی در بخش پزشکی پاکستان
کد خبر :576567458

18:09 1399/02/19


برچسب ها : احمد ناصر المحمد الصباح, پاکستان و کویت, خارجه کویت, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, ویروس کرونا,

در جریان گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و کویت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید دو طرف درباره نکات مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا و راهکارهای مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در جریان گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و کویت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید دو طرف درباره نکات مختلف مربوط به شیوع ویروس کرونا و راهکارهای مقابله با آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این ویدئو کنفرانس از دکتر احمد ناصر المحمد الصباح همتای کویتی خود جهت سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه ویروس کرونا یکی از بزرگترین چالش های بزرگ پیش روی جامعه بشری افزود: هدف نخست وزیر پاکستان از درخواست ارائه تسهیلات برای بازپرداخت بدهی های مالی تلاش برای کمک به اقتصاد کشورهای در حال توسعه است.

وی با اشاره به وضعیت کشمیر هند اظهار داشت: محدودیت های غیرقانونی رفت و آمد در منطقه کشمیر به گسترش بیش از پیش ویروس کرونا در منطقه جامو و کشمیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت هند با تفکرات افراط گرایانه هندو در حال جنایت علیه مسلمانان این کشور است و دولت هند با اتهام زنی مضحک و بی اساس، مسلمانان را عامل شیوع ویروس کرونا معرفی کرده است، جامعه جهانی باید هرچه فوری نسبت به اقدامات هند علیه مسلمانان واکنش نشان دهد.

دکتر احمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در جریان این گفتگو با تمجید از پیشنهاد ارائه شده از سوی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: کویت به منظور بهبود بخش بهداشت و درمان پاکستان مبلغی را به عنوان کمک مالی در اختیار پاکستان قرار خواهد داد و ما خواستار همکاری پاکستان در زمینه امنیت غذایی و بخش بهداشت و درمان هستیم.

وی همچنین خواستار گسترش روابط و همکاری در بخش های دفاعی و اقتصادی و تهیه برنامه جامع استراتژیکی میان دو کشور شد.

ارسال نظر

 
1