خبر فوری

 
اعلام آمادگی مسکو برای تأمین نیاز پاکستان در بخش حامل‌های انرژی
کد خبر :2123514195

16:40 1401/09/14


برچسب ها : ال ان جی, پاکستان و ایران, پاکستان و روسیه, گاز مایع, مصدق ملک, نفت خام, واردات, وزیر نفت پاکستان,

مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در گفتگو با خبرنگاران از تأمین حامل‌های انرژی مورد نیاز از روسیه و ایران خبر داد و گفت: روسیه حامل‌های انرژی شامل بنزین، گازوئیل و نفت خام را با نرخ ارزان تأمین خواهد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در گفتگو با خبرنگاران از تأمین حامل‌های انرژی مورد نیاز از روسیه و ایران خبر داد و گفت: روسیه حامل‌های انرژی شامل بنزین، گازوئیل و نفت خام را با نرخ ارزان تأمین خواهد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مصدق ملک وزیر نفت پاکستان امروز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه وزارت نفت به مسکو آن را موفقیت آمیز و فراتر از انتظار دانست.

وی اظهار داشت: روسیه گاز طبیعی مایع(LNG) ندارد، اما با این وجود ما در حال رایزنی با شرکت‌های خصوصی روسیه و برخی تولید کنندگان دولتی این کشور برای واردات ال ان جی هستیم و پیشرفت‌های قابل توجهی در روند مذاکرات بر سر پروژه‌های خط لوله انتقال با مسکو حاصل شده است.

مصدق ملک افزود: پاکستان به یک درصد انرژی بیشتر برای تأمین تقاضای کشور نیاز دارد. دولت تأمین گاز بدون وقفه به خانوارها در ساعات پخت و پز را تضمین خواهد کرد. در ماه جاری حجم بیشتری از گاز در مقایسه با سال گذشته به شبکه ملی کشور عرضه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان قصد دارد 20 هزار تن گاز مایع ال پی جی وارد کند و ایران نیز اعلام کرده است ظرف ده روز آینده 2 میلیون پوند گاز مایع(LPG) اضافی را تأمین خواهد کرد.

لازم به ذکر است هفته گذشته پایگاه خبری The News پاکستان به نقل از منابع آگاه گزارش داد هیئت پاکستانی در جریان مذاکرات در مسکو درخواست تخفیف 30 تا 40 درصدی بر نفت خام را از روسیه داشته‌اند، اما روس‌ها اعلام نمودند در حال حاضر امکان عملیاتی شدن این موضوع وجود ندارد؛ زیرا تمامی حجم‌ها تعهد شده است.

در جریان این مذاکرات روسیه خواستار احترام اسلام آباد نسبت به تعهد خود در زمینه تکمیل پروژه خط لوله گاز پاکستان(PSGP) که از بندر کراچی واقع در جنوب این کشور آغاز و تا لاهور مرکز ایالت لاهور امتداد دارد شد.

هیئت پاکستانی نیز در پاسخ به این درخواست روسیه، پیشنهاد تغییر مدل پروژه PSGP را ارائه دادند.

طرف روسی نیز متعاقباً در پاسخ عنوان داشت: مدل این پروژه تحت توافقنامه بین دولت‌های دو کشور قبلاً نهایی شده است به جز برخی از بندهای قرارداد سهام‌داری که به زودی جمع بندی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1