خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی جنبش ملی بلوچ برای تظاهرات در کشورهای مختلف به مناسبت روز جهانی حقوق بشر
کد خبر :1956661786

11:04 1397/09/18


برچسب ها : BNM, پاکستان, جنبش ملی بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, کویته,

سخنگوی مرکزی جنبش ملی بلوچ با اشاره با فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر اعلام نمود در شهرهای متعدد کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند، استرالیا و کانادا تظاهراتی اعتراضی از سوی این جنبش برگزار خواهد شد.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری سنگر، سخنگوی مرکزی جنبش ملی بلوچ با اشاره با فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر اعلام نمود در شهرهای متعدد کشورهای مختلف از جمله آلمان، هلند، استرالیا و کانادا تظاهراتی اعتراضی از سوی این جنبش برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام سخنگوی مرکزی جنبش ملی بلوچ، این تظاهرات در اعتراض به وضعیت اسفبار شهروندان بلوچ و عملیات های بیرحمانه ارتش، ربودن و قتل شهروندان بیگناه توسط سازمان های اطلاعاتی پاکستان و اعلام همبستگی با خانواده های افراد ربوده شده که در هوای سرد در شهر کویته به اعتراض نشسته اند برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: به علت خفقان شدید رسانه ای در پاکستان و سکوت رسانه ها، این موضوع از چشم جهانیان به دور مانده است و رسانه های بین المللی نیز حق ورود به بلوچستان را ندارند و بر همین اساس کشورهای دنیا موظفند به اعتراض به پاکستان، پیگیر وضعیت اسفناک شهروندان بلوچ و ظلم دولت علیه این شهروندان شوند.

وی با استفاده از هشتگ #HumanRightsDay از کاربران رسانه های اجتماعی درخواست نمود با استفاده از هشتگ #BalochGenocide به معنای نسل کشی بلوچ، در فاش نمودن فعالیت های ستمگرانه ارتش و دولت پاکستان تلاش نمایند.

وی با درخواست از تمامی گروههای آزادی خواه بلوچ و فعالان حقوق بشر گفت: با حضور در این تظاهرات به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، صدای مظلومان بلوچ را به گوش جهانیان برسانید و ظلم و ستم دولت و ارتش پاکستان علیه شهروندان بلوچ را در مقابل انظار و افکار عمومی دنیا، به تصویر بکشید.

ارسال نظر

 
1