خبر فوری

 
 
اعلام آغاز موج جدید عملیات ها توسط طالبان و واکنش زلمی خلیل زاد به این موضوع
کد خبر :1164688043

17:46 1398/01/25


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان, قطر,

طالبان از آغاز عملیات های جدید خود با شروع فصل بهار خبر داد و اذعان داشت که حملات بر خلاف دسته های نظامی آمریکایی و تمامی نظامیانی انجام خواهد شد که آمریکا آنها را آموزش داده است.


 

به گزار راز نيوز، طالبان از آغاز عملیات های جدید خود با شروع فصل بهار خبر داد و اذعان داشت که حملات بر خلاف دسته های نظامی آمریکایی و تمامی نظامیانی انجام خواهد شد که آمریکا آنها را آموزش داده است. گفته می شود که چنین اعلامی از سوی طالبان مقارن با زمانی است که آمریکا و طالبان برای پیشبرد روند صلح افغانستان جدی هستند. طالبان حملات جدید خود را با نام " عملیات فتح " نامگذاری کرده است.

از طرفی سازمان بین المللی صلیب سرخ نیز در بیانیه ای اعلام کرد که پس از اعلام تحریم طالبان نسبت به این سازمان و سازمان بهداشت جهانی WHO، فعالیت های خود در افغانستان را متوقف کرده است.
طالبان دو سازمان ذکر شده را متهم به سوء استفاده از مقبولیت مردمی و قدرت خود در افغانستان برخلاف این گروه کرده است.
جدیت در پیشبرد روند صلح افغانستان و از طرفی چنین بیانیه ای از سوی طالبان، نشان می‌دهد که طرفین درتلاش برای مستحکم کردن موضع خود در افغانستان هستند. درحالی که ائتلاف نظامی آمریکا_افغانستان عملیات های خود عليه گروه تروریستی طالبان را افزایش داده اند، این گروه نیز طی بیانیه ای از آغاز موج جدید حملات خود گزارش داده است. طالبان در تلاش است با چنین اقداماتی، علاوه بر مستحکم کردن موضع قدرت خود در منطقه، اثر بیشتری نیز در مذاکرات داشته باشد. این درحالی است که دولت افغانستان و آمریکا نیز در صدد انجام چنین اقداماتی هستند.

 


زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان، پس از اعلام آغاز حملات جدید طالبان، طی پیامی در تویتر از کشور های قطر و پاکستان خواستار محکوم کردن بیانیه طالبان شده و افزود : چنین عملی باعث تاثیر منفی بر روند صلح خواهد شد.
وی در ادامه پیام خود از طرفین خواستار پایان دادن به خشونت غیر ضروری شد و ابراز داشت که باید آن را در قالب روند مذاکرات افغانستان جایگزین کنند تا منجر به نقشه راه و ثبات سیاسی در پایان سال جاری شود.
زلمی خلیل زاد گفت : من از سوی آمریکا، پیام آغاز موج جدید عملیات های طالبان را محکوم می کنم و از کشورهای قطر و پاکستان خواستار انجام چنین اقدامی هستم.

ارسال نظر

 
1