خبر فوری

 
 
اعلام آتش بس سه روزه از سوی طالبان افغانستان به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر
کد خبر :1201030235

14:07 1399/03/04


برچسب ها : آتش بس, اشرف غنی, دولت افغانستان, ذبیح الله مجاهد, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, عید سعید فطر,

طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر از توقف عملیات های نظامی علیه نیروهای ارتش افغانستان به مدت سه روز خبر داد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر از توقف عملیات های نظامی علیه نیروهای ارتش افغانستان به مدت سه روز خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طالبان افغانستان همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، آتش بس سه روزه در سراسر کشور اعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود از تمامی نیروهای خود در سرتاسر افغانستان درخواست کرد هیچگونه حمله ای علیه نیروهای امنیتی دولتی انجام ندهند، البته اگر حمله ای از سوی دشمنان(نیروهای ارتش افغانستان) صورت گرفت باید پاسخ دندان شکن و همه جانبه ای به این حملات بدهند.

وی تاکید کرد این آتش بس تنها سه روز بوده که آغاز آن از روز یکشنبه می باشد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با استقبال از این تصمیم طالبان افغانستان به نیروهای مسلح تحت حمایت دولت دستور داد عملیات های نظامی خود علیه شبه نظامیان طالبان را متوقف نمایند.

از سوی دیگر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان از این تصمیم طالبان و متعاقب آن استقبال دولت افغانستان حمایت کرد.

لازم به ذکر است این تصمیم طالبان در حالی صورت می گیرد که تا پیش از این حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی وابسته به دولت افغانستان علی رغم شیوع ویروس کرونا و همچنین ایام ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

ارسال نظر

 
1