خبر فوری

 
 
اعلامیه مشترک سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی
کد خبر :158052895

17:00 1398/11/16


برچسب ها : پاکستان و مالزی, عمران خان, ماهاتیر محمد, نخست وزیر,

براساس بیانیه مشترک سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی، جلسه کمیته مشترک دفاعی در راولپندی برگزار خواهد شد. دو کشور برای تقویت تجارت به عنوان دروازه اقدام خواهند کرد، دو طرف همکاری های دوجانبه درخصوص صنایع سنگین را گسترش خواهند داد...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس بیانیه مشترک سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی، جلسه کمیته مشترک دفاعی در راولپندی برگزار خواهد شد. دو کشور برای تقویت تجارت به عنوان دروازه اقدام خواهند کرد، دو طرف همکاری های دوجانبه درخصوص صنایع سنگین را گسترش خواهند داد و خدمات مؤسساتی را در زمینه تجارت مواد غذایی حلال ارائه خواهند داد، درحالی‌که پاکستان و مالزی، همکاری دو جانبه ای در زمینه سرمایه گذاری در بخش گردشگری خواهند داشت.

براساس اعلامیه، دو طرف همکاری های میان دو کشور در رابطه با آموزش را گسترش خواهند داد و همچنین توافقی در رابطه با تقویت همکاری ها در بخش های انرژی تجدید پذیر ، منابع طبیعی، هوافضا، هوانوردی، فناوری دیجیتال، هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک، صورت گرفته است. دو کشور به دیپلماسی پارلمانی ادامه خواند داد و در ماه اوت سال جاری نیز هیئت پارلمان مالزی به ریاست سخنگوی مجلس سفری به اسلام آباد خواهد داشت. همچنین تصمیمی در رابطه با آغاز روند پرواز های لاهور به کوالالامپور نیز اخذ شده است. سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به مالزی به منظور تقویت روابط استراتژیکی بوده و درپی آن میان رهبران دو کشور در سطح هیئت های دوجانبه، گفتگوی خوب و مثبتی انجام شد. دو کشور همکاری های اقتصادی در بخش های سنتی و غیر سنتی و روابط تجاری و اقتصادی را تقویت خواهند بخشید. طی این سفر، تعیین شد که چهارمین جلسه کمیسیون مشترک در اسلام آباد تشکیل می‌شود، از طرفی کمیسیون برای حمایت از بخش های اقتصادی، علمی و فنی، از قبل تشکیل شده است.

طبق اعلامیه مشترک، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی دعوت به سفر همتای پاکستانی خود به اسلام آباد را پذیرفت، تاریخ این سفر در آینده اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1