خبر فوری

 
 
اعطای بالاترین نشان افتخار پاکستان توسط دکتر عارف علوی به وزیر دفاع چین
کد خبر :4242962

13:09 1399/09/11


برچسب ها : پاکستان و چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, نشان افتخار, وزیر دفاع چین,

دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان طی مراسمی بالاترین نشان افتخاری پاکستان موسوم به «نشان امتیاز» را به وی فنگ هی وزیر دفاع جمهوری خلق چین اعطا کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان طی مراسمی بالاترین نشان افتخاری پاکستان موسوم به «نشان امتیاز» را به وی فنگ هی وزیر دفاع جمهوری خلق چین اعطا کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با حضور مقامات عالی رتبه دولتی و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش پاکستان برگزار گردید، در راستای تقدیر از خدمات شایان وزیر دفاع چین در بهبود و تقویت مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و پکن، بالاترین نشان افتخار پاکستان به نام «نشان امتیاز» توسط رئیس جمهور پاکستان به وی اعطا گردید.

در این مراسم ژنرال ندیم رضا فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان، پرویز ختک وزیر دفاع، معید یوسف معاون ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و فرماندهان نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ارتش پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری حضور داشتند.

دو طرف سپس به صورت رو در رو به دیدار و گفتگو با یکدیگر پرداختند و بر لزوم گسترش همکاری های دوجانبه و تعمیق مناسبات تاکید ورزیدند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه با چین مهمترین اصل اساسی در سیاست خارجی پاکستان است اظهار داشت: پاکستان باید به منظور مقابله با چالش های امنیتی منطقه، روابط و مناسبات خود با چین را بیش از پیش مستحکم کند.

وی با اشاره به خطرات پیش روی منطقه از جانب هند در زمینه امنیت و ثبات گفت: هند سعی دارد با استفاده از اقدامات تروریستی و پشتیبانی از گروه های تروریستی در بلوچستان پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان را به انزوا و شکست بکشاند.

دکتر عارف علوی در بخش دیگری از سخنان خود در جریان دیدار با وزیر دفاع چین از اقدامات شایان دولت چین در زمینه مقابله با ویروس کرونا و حفظ ثبات اقتصادی به صورت همزمان تمجید نمود و همکاری چین برای فراخواندن نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر را قابل قدردانی دانست.

وی گفت: دو کشور پاکستان و چین از فرصت های بی نظیری در زمینه توسعه روابط دفاعی و نظامی برخوردارند که نیازمند توجه بیش از پیش مقامات دو طرف می باشد.

ژنرال «وی فنگ هی» وزیر دفاع دولت جمهوری خلق چین نیز در جریان این دیدار با اشاره به پیشرفت های چشمگیر صورت گرفته در زمینه روابط نظامی میان پکن و اسلام آباد نسبت به تقویت بیش از پیش آن در جریان سفر خود به پاکستان ابراز امیدواری نشان داد.

ارسال نظر

 
1