خبر فوری

 
 
اعضای شورای عالی ارتباطات جهان اسلام: تکفیر و تحقیر مقدسات، تهدیدی برای صلح جهانی است
کد خبر :927314138

21:00 1398/10/25


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, شورای عالی ارتباطات جهان اسلام,

اعضای شورای عالی ارتباطات جهان اسلام در بیانی مشترک طی نشستی در مکه، با بیان این امر که نمی توان فتوای مخالف با قرآن و سنت را شرعی قرار داد، تکفیر و توهین مقدسات را خطری برای صلح جهانی خواندند.


 

مکه: به گزارش راز نیوز| اعضای شورای عالی ارتباطات جهان اسلامی چون مفتی شیشان الشیخ محمد صلاح مجیف، مفتی دکتر شوقی علام(مصر)، مفتی قرقیزستان، مفتی بزرگ ازبکستان، دارالافتاء روسیه و حافظ محمد طاهر محمود اشرفی رئيس شورای علماء پاکستان و رئیس دارالافتاء پاکستان در بیانی مشترک طی نشستی در مکه، با بیان این امر که نمی توان فتوای مخالف با قرآن و سنت را شرعی قرار داد، تکفیر و توهین مقدسات را خطری برای صلح جهانی خواندند و افزودند: برای مبارزه با تکفیر، افراط گرایی و خشونت، باید آموزه های اسلامی را تبلیغ کرد، نجات جوانان از تکفیر و گروه های خشونت طلب وظیفه علمای جامعه اسلامی است. اسلام دین صلح و امنیت و مدافع حقوق بشر است. امت مسلمان باید از کسانی که فتوایی برخلاف قرآن و سنت و به نام دین صادر می‌کنند بر حذر باشند. کسانی که به افراد بیگناه آسیب می‌زنند، هرگز نماینده اسلام و مسلمین نیستند، روابط بین علما برای حفظ تقدس فتوا در پرتو قرآن و سنت ضروری است.
علما با اظهار همکاری همه جانبه با سازمان همکاری اسلامی و شورای عالی جهان اسلام برای رفع مشکلات امت مسلمان، آن را یکپارچگی امت مسلمان خوانده و گفتند: اسلام هرگز اجازه نمی‌دهد براساس اجبار کسی را مسلمان کنیم.

ارسال نظر

 
1