خبر فوری

 
 
اعزام گروهی از رهبران دینی پاکستان به کابل برای مذاکره با گروه تروریستی تحریک طالبان
کد خبر :1992248536

10:58 1401/05/04


برچسب ها : اهل سنت پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, دولت پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, طالبان افغانستان, فاتا, مذاکرات صلح, مفتی تقی عثمانی, نور ولی محسود, کابل,

هیئت عالی رتبه از رهبران اهل سنت پاکستان به سرپرستی مفتی تقی عثمانی به منظور مذاکره با سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان روز گذشته عازم کابل پایتخت افغانستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه از رهبران اهل سنت پاکستان به سرپرستی مفتی تقی عثمانی به منظور مذاکره با سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان روز گذشته عازم کابل پایتخت افغانستان شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در ادامه تلاش‌های اسلام آباد برای رایزنی با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان جهت اجرای آتش بس در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان، هیئتی عالی رتبه از علمای اهل سنت به رهبری مفتی تقی عثمانی نایب رئیس مدرسه دینی اهل سنت به نام دارالعلوم کراچی به کابل اعزام شد.

محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان نیز در بیانیه‌ای حضور هیئت پاکستانی در افغانستان و دیدارهای احتمالی اعضای این هیئت با نور ولی محسود سرکرده تحریک طالبان و دیگر رهبران این گروه را تأیید کرد.

لازم به ذکر است مذاکرات میان دولت اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان از چندین ماه با میانجیگری‌های طالبان افغانستان آغاز شده است و در جریان این مذاکرات تاکنون دو مرتبه آتش بس میان طرفین به اجرا درآمده است.

علی رغم آنکه تاکنون چندین مرحله از مذاکرات میان دو طرف به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفته است، اما اسلام آباد و تحریک طالبان پاکستان به یک توافق جامع و نتیجه بخش دست نیافته‌اند.

تحریک طالبان پاکستان مطالباتی همچون آزادی فرماندهان خود، واگذار کردن منطقه فاتای سابق و اجرای شریعت اسلامی در این منطقه و همچنین عدم پیگرد اعضای تسلیم شده طالبان را از اسلام آباد درخواست نموده است که باعث پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات شده است.

ارسال نظر

 
1