خبر فوری

 
 
اعتصاب قوم شیعه هزاره در شهر کویته، پس از مذاکرات با دولت پایان یافت
کد خبر :1365949911

12:30 1398/01/27


برچسب ها : انفجار کویته, حادثه هزارگنجی,

قوم شیعه هزاره که از 4 روز گذشته در اعتراض به حادثه تروریستی هزارگنجی به اعتصاب نشسته بودند، پس از مذاکرات با نمایندگان دولت به تظاهرات خود پایان دادند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ARY، قوم شیعه هزاره که از 4 روز گذشته در اعتراض به حادثه تروریستی هزارگنجی به اعتصاب نشسته بودند، پس از مذاکرات با نمایندگان دولت به تظاهرات خود پایان دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شهریار آفریدی وزیر کشور دولت پاکستان به همراه جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان با حضور در جمع بازماندگان حادثه تروریستی هزارگنجی به گفتگو و رایزنی با آنان پرداخت.

شهریار آفریدی طی سخنانی در جمع معترضین اظهار داشت: ما برای حل مشکلات بازماندگان این حادثه و خانواده شهدا و مجروحین در کنار آنان حضور خواهیم داشت.

وی افزود: ما صبر و بردباری برادران هزاره را ارج می‌نهیم، تمامی سازمان ها همواره در حال فعالیت برای تامین امنیت مردم هستند، ما برای سیاست به اینجا نیامده ایم و تمامی جزئیات مربوط به پیشرفت های انجام شده در خصوص توافقات صورت گرفته را ارائه خواهیم داد.

آفریدی خاطر نشان کرد: دولت مرکزی و ایالتی شریک غم برادران هزاره هستند، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان هیچگاه شما را تنها نخواهند گذاشت، ما تمامی امکانات لازم در هر زمینه را برای شما فراهم خواهیم نمود.

جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز در جمع تظاهرات کنندگان اظهار داشت:  قوم هزاره مشکلات بسیار زیادی را متحمل شده اند و در از دست رفتن عزیزانشان سعه صدر نشان دادند، تمامی عوامل این حادثه تروریستی به کیفر مجازات خواهند رسید.

لازم به ذکر است بر اثر انفجار بمب در بازار میوه و تره بار در منطقه شیعه نشین هزارگنجی 20 نفر به شهادت رسیدند و  48 تن دیگر مجروح شدند.

مردم قوم شیعه هزاره در اعتراض به این انفجار به اعتصاب در کمربندی غربی شهر کویته پرداختند و از 4 روز گذشته این اعتصاب ادامه داشته است.

تظاهرات کنندگان در خواسته های خود در این اعتصاب، تامین امنیت خود و اجرایی نمودن طرح اقدام ملی(طرح مبارزه با تروریسم) را خواستار شدند.

آنان همچنین اعلام نموده بودند تا زمان حضور نخست وزیر پاکستان در جمع معترضین و اطمینان بخشی به تظاهرات کنندگان، این اعتصاب را پایان نخواهند داد.

ارسال نظر

 
1