خبر فوری

 
 
اعتراض پاکستان به سازمان همکاری اسلامی از دعوت هند برای شرکت در اجلاس / تماس تلفنی قریشی و دبیر کل او آی سی
کد خبر :1668069587

21:40 1397/12/07


برچسب ها : OIC, پاکستان, جنگ, حمله, سازمان همکاری اسلامی, مجلس, هند, کشمیر,

رهبران احزاب مختلف حاضر در نشست مجلس سنای پاکستان طی اشاره به دعوت سازمان همکاری اسلامی از وزیر امور خارجه هند برای شرکت در اجلاس این سازمان، اقدام سازمان را مورد انتقاد شدید خود قرار دادند.


 

به گزارش راز نیوز، رهبران احزاب مختلف حاضر در نشست مجلس سنای پاکستان طی اشاره به دعوت سازمان همکاری اسلامی از وزیر امور خارجه هند برای شرکت در اجلاس این سازمان، اقدام سازمان را مورد انتقاد شدید خود قرار دادند.

رضا ربانی سناتور حزب پیپلزپارتی طی اشاره به حمله هند ابراز داشت ، هرچقدر این جنایت هند را محکوم کنیم بازهم کم است، هند درپی این اقدام، خودمختاری و استقلال پاکستان را زیر سوال برده است. بدون شک پاکستان پاسخ دندان شکنی به هند خواهد داد. ملت مظلوم پاکستان در چنین وضعیتی درکنار ارتش ایستاده است. وزیر خارجه نیز اگر درعوض کنفرانس خبری، مجلس را از تصمیمات خود آگاه می کرد، می توانست حمایت نمایندگان را نیز جلب کند.

وی از حمله آشکار لفظی هند علیه بنیانگذار او آی سی خبر داد و اذعان داشت : سازمان همکاری اسلامی باید به دلیل حمله هند بر پاکستان، دعوت خود را پس بگیرد. تاکنون هیچ یک از کشورهای عضو او آی سی حمله هند را محکوم نکرده اند، در این صورت چگونه می توانیم روابط دوستانه و برادرانه خود را حفظ کنیم؟

سناتور خوش بخت شجاعت گفت : از همکاری و اتحاد ملت در چنین وضعیتی بسیار خوشحال هستیم. هر یک از شهروندان پاکستان یک نظامی هستند، حمله هند خوشبختانه هیچ گونه خسارتی درپی نداشت و هند مجبور به عقب نشینی شد. درحالی که پاکستان از صلح و امنیت سخن می گوید، هند با حملات خود، جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تمامی سفرای پاکستان در جهان موظف به نشان دادن چهره ی واقعی هند در جهان هستند.


گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با دبیر کل او آی سی

 


وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی طی تماس تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی OIC " دکتر یوسف احمد العثمین" علیه دعوت این سازمان از هند بابت شرکت در اجلاس، اعتراض کرده است. وی همچنین در این گفتگو نقض قوانین مرزی توسط هند را محکوم کرده است.

ارسال نظر

 
1