خبر فوری

 
 
اعتراض پاکستان به ایران در خصوص حادثه اخیر تروریستی در منطقه اورماره بلوچستان
کد خبر :1066681342

14:38 1398/01/31


برچسب ها : اورماره, ایران, حادثه تروریستی, سفارت ایران, مرز ایران و پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت خارجه پاکستان با ارسال نامه ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد مراتب اعتراض خود را در خصوص حادثه اخیر تروریستی در منطقه اورماره اعلام نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان، وزارت خارجه پاکستان با ارسال نامه ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد مراتب اعتراض خود را در خصوص حادثه اخیر تروریستی در منطقه اورماره اعلام نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پاکستان در اقدامی تعجب آور، به صورت غیرمستقیم ایران را مسئول حادثه اخیر تروریستی خوانده و ایران را به عدم اقدام علیه تروریسم متهم نموده است.

در نامه ارسالی از سوی وزارت خارجه پاکستان، اسلام آباد نسبت به عدم اقدام ایران علیه تروریست ها اعتراض نموده و گفت: بارها از ایران خواستار اقدام فوری و جدی برای مقابله با تروریسم شده ایم.

در ادامه این نامه گفته شده است: پاکستان ایران را نسبت به مراکز مربوط به گروه های آزادی خواه و پایگاه های لوجستیکی این گروه ها در آن سوی مرزها آگاه نموده است و علی رغم ارائه اطلاعات مستند از سوی پاکستان، هیچ اقدامی از سوی ایران علیه این تروریست ها صورت نگرفته است.

این اتهام زنی از سوی اسلام آباد در حالی صورت میگیرد که قرار است عمران خان نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه طی یک سفر 2 روزه فردا عازم ایران گردد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی نشست خبری با اهالی رسانه اظهار داشت:در تاریخ 29 فروردین، 15 تروریست از آن سوی مرزها وارد خاک پاکستان شدند، آنان لباس نیروهای مخصوص اف سی را به تن داشتند و 10 نفر از نیروی دریایی، 3 نفر از نیروی هوایی و یک نیروی گارد ساحلی را به شهادت رساندند.

وی افزود: تمام مردم به دنبال یافتن علت وقوع حوادثی از این قبیل هستند، همه می دانند که یک ائتلاف از گروه های آزادی خواه بلوچ به میدان آمده و مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است.

قریشی ادامه داد: ما همانند هند به صورت عجولانه اتهام زنی نکرده ایم، ما منتظر دریافت اطلاعات موثق در این خصوص بودیم، ارتش جمهوری خواه بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، اردوگاه آموزشی و لجستیک ارتش جمهوری خواه بلوچ در آن سوی مرزها و در خاک ایران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: من اطلاعات موثق و معتبر در دست دارم که نشان دهنده آن است که عوامل حادثه اخیر تروریستی اورماره در ایران حضور دارند و این گروه های آزادی خواه بلوچ از داخل خاک ایران مورد حمایت قرار گرفته اند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما تمامی اطلاعات محرمانه و مستند در خصوص فعالیت های این گروه و مراکز آنان در مناطق مرزی را به ایران  ارائه دادیم و امیدواریم تهران اقدامات لازم برای منهدم نمودن پایگاه های این گروه ها در خاک خود را انجام دهد.

وی افزود: ایران کشور دوست و برادر است و ما دارای روابط دیرینه با یکدیگر هستیم، اطلاعات قابل اقدام محرمانه را به ایران ارائه دادیم و امید به اقدام اساسی از سوی نیروهای ایرانی علیه این تروریست ها داریم.

لازم به ذکر است در حادثه تروریستی در منطقه اوماره ایالت بلوچستان، افراد مسلح ناشناس با متوقف نمودن چندین اتوبوس به شناسایی نیروهای نظامی موجود در این اتوبوس ها پرداخته و سپس از میان 16 نیروی نظامی شناسایی شده 14 تن را به رگبار بستند و 2 تن دیگر نیز موفق به فرار از چنگ این افراد مسلح شدند.

 

براس، ائتلاف شبه نظامی بلوچستان مسئولیت حمله اوماره را قبول کرد

بلوچستان : کشته شدن 14 مسافر در بزرگراه کوستل مکران توسط افراد مسلح

 

ارسال نظر

 
1