خبر فوری

 
 
اعتراض به دستگیری های دسته جمعی در مناطق قبیله ای فدارل استان مهمند پاکستان
کد خبر :1968486556

16:51 1397/11/07


برچسب ها : اعتراض, پاکستان, تظاهرات, خیبرپختون خوا,

طی اعتراض به دستگیری های دسته جمعی توسط نیروهای امنیتی ، مادران، خواهران و همسران افراد ربوده شده جاده اصلی استان باجور به پشاور را مسدود کردند.


 

به گزارش راز نیوز، طی اعتراض به دستگیری های دسته جمعی توسط نیروهای امنیتی ، مادران، خواهران و همسران افراد ربوده شده جاده اصلی استان باجور به پشاور را مسدود کردند.

لازم به ذکر است که 3 خرداد 1397 شورای ملی تصویب قانون اساسی مناطق قبیله ای فدرال را به ایالت خیرپختون خواه اضافه کرده است. بنابر این قانون سیاه FCR (طبق این قانون دولت پاکستان می تواند مال و اموال و افراد را در این منطقه ربوده و شهروندان برای دادخواهی از پلیس و دادگاه محروم هستند.) باید اختتام پذیرد. اما نیروهای امنیتی هنوز طبق قانون FCR اهالی این منطقه را می ربایند.

3 بهمن 1397 در استان مهمند نیروهای امنیتی توسط انفجار بمب مورد حمله قرار گرفتند که در این حمله یک نفر زخمی و یک نظامی نیز جان خود را از دست داد. نیروهای امنیتی در جریان بازرسی و عملیات جستجو خانه به خانه ده ها تن از اهالی این منطقه را ربودند.

طبق اطاعلات به دست آمده به علت تظاهرات مردم و مسدود شدن جاده باجور به پشاور ترافیک سنگین به وجود آمد و مسافران در خوردو های خود زندانی شدند. زنان شرکت کننده در تظاهرات اظهار داشتند: مردان آنان بیگناه هستند و آنها را تحت قانون سیاه FCR دستگیر کرده اند و خواستار آزادی عزیزانشان در اسرع وقت شدند.

در ادامه افزودند: پس از ملحق شدن به ایالت خیبر پختون خواه قانون سیاه FCR باید به اختتام برسد و اگر عزیزان آنها آزاد نشوند دوباره دست به اعتراض خواهند زد.

ارسال نظر

 
1