خبر فوری

 
 
اظهارات ضد ایرانی نماینده مجلس ایالتی بلوچستان و ادعای تجاوز نیروهای ایرانی به خاک پاکستان
کد خبر :391166379

17:56 1399/05/23


برچسب ها : اختر حسین لانگو, پاکستان و ایران, دالبندین, مجید نوتی زهی, مرز ایران و پاکستان, کویته,

اختر حسین لانگو نماینده حزب ملی بلوچستان(BNP) در مجلس ایالتی بلوچستان طی اظهاراتی با انتقاد از عملکرد ضعیف نیروهای مرزبانی پاکستان مدعی عملیات نیروهای مسلح ایرانی در داخل خاک پاکستان شده است.


کویته: به گزارش راز نیوز| اختر حسین لانگو نماینده حزب ملی بلوچستان(BNP) در مجلس ایالتی بلوچستان طی اظهاراتی با انتقاد از عملکرد ضعیف نیروهای مرزبانی پاکستان مدعی عملیات نیروهای مسلح ایرانی در داخل خاک پاکستان شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اختر حسین لانگو در سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ده مرکز ایست و بازرسی برای ورود به داخل شهر وجود دارد و ما هر روزه برای ورود به شهر در تمامی این مراکز ایست و بازرسی مجبور به توقف و دادن توضیحات به نیروهای امنیتی هستیم.

وی افزود: این در حالی است که در همین شهر افراد و گروه های مسلح به راحتی و بدون هیچگونه ترس از وجود نیروهای امنیتی در سطح شهر تردد می کنند.

وی خطاب به رئیس مجلس ایالتی بلوچستان ابراز داشت: جناب رئیس اگر به یاد داشته باشید پیش از این نیز یک لشکر از نیروهای ایرانی شامل 20 الی 25 خودرو با ورود به داخل خاک پاکستان فردی به نام «مجید نوتی زهی» را از دالبندین به همراه خود بردند و علی رغم وجود مراکز ایست و بازرسی در سطح جاده ها مجددا به ایران بازگشتند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف نیروهای امنیتی و مرزبانی پاکستان گفت: ما باید صراحتا این موضوع را بپذیریم که کنترل اوضاع امنیتی بلوچستان نه در توان ما و نه در توان دولت، ارتش و سازمان های امنیتی پاکستان است، زیرا هرکس هرگاه دلش خواست از افغانستان و ایران می تواند با عبور بی دغدغه از گذرگاه های مرزی ما وارد خاک پاکستان شده و در شهر کویته و دیگر نقاط بلوچستان به انجام عملیات های تروریستی بپردازد، اینها یک پرنده یا گنجشک نبودند که بتوانند از طریق فضای آسمان وارد خاک پاکستان شوند، بلکه اینان با 20 الی 25 خودرو به داخل مناطق ما لشکر کشی می کنند و مجید نوتی زهی را از منزلش واقع در شهر دالبندین دستگیر و با خود به همراه می برند، سوال من این است که دستگاه های حکومتی و نهادهای امنیتی کجا هستند؟

لانگو خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید اذعان کنیم که مرزبانان و نیروهای امنیتی ما در حال همکاری با گروه های ایرانی هستند، زیرا مادامی که نیروهای ما به همکاری با گروه های ایرانی نپردازند و رضایت نهادهای امنیتی جلب نگردد هیچ کس نمی تواند حتی یک تخم مرغ را از منزل فردی دیگر به سرقت ببرد.

ما باید اقرار کنیم که قاچاقچیان مواد مخدر، راهزنان و گروه های تبهکار به راحتی می توانند به صورت مسلحانه با متوقف نمودن خودروهای شخصی و عمومی در روز روشن جان، مال و ناموس مردم مورد تعرض قرار دهند، به صورتی که در شلوغ ترین نقطه شهر همچون بازار لیاقت  که در مرکز شهر کویته قرار دارد نیز به اقدامات زورگویانه خود ادامه می دهند، این در حالی است که کلانتری مرکزی شهر نیز در این منطقه قرار دارد و تیم های گشت نیروهای مختلف امنیتی همچون نیروهای اف سی در حال گشت زنی در منطقه هستند.

 

ارسال نظر

 
1