خبر فوری

 
 
اظهارات جنجالی مولانا شیرانی درباره اسرائیل، انتقادات شدید علیه وی را به همراه داشت
کد خبر :1231207820

19:58 1399/10/02


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان و اسرائیل, جمعیت علمای اسلام, رژیم صهیونیستی, فضل الرحمن, محمد خان شیرانی,

محمد خان شیرانی از رهبران ارشد جمعیت علمای اسلام و رئیس سابق شورای ایدئولوژی اسلامی که روز گذشته سخنان جنجالی در رابطه با اسرائیل را اظهار داشته بود، هدف انتقادات شدید در فضای مجازی قرار گرفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد خان شیرانی از رهبران ارشد جمعیت علمای اسلام و رئیس سابق شورای ایدئولوژی اسلامی که روز گذشته سخنان جنجالی در رابطه با اسرائیل را اظهار داشته بود، هدف انتقادات شدید در فضای مجازی قرار گرفته است. وی که در گفتگوی مطبوعاتی علاوه بر پوچ خواندن نتیجه جنبش دموکراتیک پاکستان PDM، انتقادات شدیدی از فضل الرحمن رئیس جنبش و رهبرجمعیت علمای اسلام (ف) کرد و در ادامه گفتگوی مطبوعاتی خود در لورالائی گفته بود که به رسمیت شناختن اسرائیل یک مولفه بین المللی است و او شخصا بر این باور است که اسرائیل به رسمیت شناخته شود، توسط شخصیت های مختلف و در عرصه فضای مجازی مورد انتقادات تند قرار گرفته است.

پس از نشر این بخش از سخنرانی او در رسانه های پاکستان، یکی از کاربران نوشت: به نظر می رسد علما علیه ایالات متحده و اسرائیل هستند، اما در کمال تعجب آنها در صف مقدم عادی سازی روابط با اسرائیل قرار گرفته اند.

یکی دیگر از کاربران اظهار داشت که شیرانی از طرفی فضل الرحمن را مورد انتقاد قرار می دهد و از طرفی نیز سخن از به رسمیت شناختن اسرائیل به میان می آورد، پس آیا جنبش دموکراتیک پاکستان علیه اسرائیل و دولت در حمایت از اسرائیل هستند؟ من متاسفم که چنین شخصی که بی تاب برای روابط با اسرائیل است، در گذشته رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی بود! وی با سخنان خود دل ملت پاکستان را ناراحت کرده است. به هر اندازه ای که سخنان این شخص محکوم شوند، کم است؛

یکی دیگر از کاربران ضمن انتقاد از سخنان این شخصیت، اظهار داشت که بیشتر علمای کشور ما تابع خواهشات اعراب هستند، حتی اگر خلاف اسلام باشد.

 

همچنین فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام (ف) نیز در پیامی اظهار داشت که سخنان شیرانی موضع جمعیت علمای اسلام نیست و به نظر می رسد که روابط او بسیار تقویت یافته اند، این سخنان نتیجه همین روابط است اما من نمی گویم که این اظهارات را به گفته کسی بیان کرده است. وی افزود: اینگونه صحبت کردن در رسانه ها منعکس کننده ذهن شیرانی نیست، بلکه بازتاب چیز دیگری است. شایان ذکر است اشاره های فضل الرحمن می تواند به سمت هیئت حاکمه پاکستان باشد.

ارسال نظر

 
1