خبر فوری

 
 
اشغال مجدد بخشی از مناطق مرزی هند توسط چین
کد خبر :1550889974

14:57 1399/08/09


برچسب ها : ارتش چین, ارتش هند, پکن, دهلی نو, مرز هند و چین, مناقشات مرزی, هند و چین,

تپستن چیونگ نماینده اسبق حزب حاکم هند در پارلمان این کشور از اشغال مجدد بخشی از مناطق مرزی هند توسط مرزبانان چینی خبر داد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز| تپستن چیونگ نماینده اسبق حزب حاکم هند در پارلمان این کشور از اشغال مجدد بخشی از مناطق مرزی هند توسط مرزبانان چینی خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تپستن چیونگ نماینده اسبق حزب بهاراتیا جاناتا(BJP) در پارلمان هند در گفتگوی اختصاصی با یکی از خبرگزاری های محلی اظهار داشت: وضعیت منطقه مرزی هند با چین بسیار وخیم است، نیروهای ارتش چین بخشی از مناطق هند واقع در خط صفر مرزی را به تصرف خود درآورده اند.

وی افزود: نیروهای مرزبانی ارتش چین 8 کیلومتر دیگر از خاک هند را به اشغال درآورده اند و دو نقطه بسیار حساس هند را تحت کنترل گرفته اند.

وی در ادامه به نقل از منابع محلی ابراز داشت: طبق گزارشات واصله از مردم محلی مناطق مرزی، نیروهای مرزبانی ما در وضعیت برودت هوا با دمای زیر صفر درجه مجبور به سکونت در خیمه ها هستند، استقرار نیروهای مرزبانی ما در خیمه ها غیر قابل قبول است، چنانچه دولت نمی تواند از طریق مذاکرات مناطق اشغالی را بازپس بگیرد، باید پناهگاه لازم و مناسب برای نیروهای مرزبانی را فراهم کند.

گفتنی است پیش از این نیز یک خبرگزاری محلی هند در گزارشی از اشغال بیش از هزار کیلومتر از خاک هند توسط نیروهای مرزبانی چین در منطقه فنگرفور واقع در لداخ خبر داده بود.

لازم به ذکر است مناقشات مرزی میان هند و چین از 5 گذشته آغاز شده است و تاکنون دو طرف چندین مرتبه وارد درگیری و انجام عملیات نظامی علیه یکدیگر شده اند.

 

ارسال نظر

 
1