خبر فوری

 
اشرف غنی : کلید جنگ افغانستان در پاکستان است
کد خبر :849037861

20:55 1397/11/10


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, طالبان,

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با بلند کردن انگشت اتهام به سوی کشور پاکستان همچون گذشته در بیانیه ای جدید امروز ( چهارشنبه ) خود گفته است : "کلید های جنگ افغانستان در شهرهای اسلام آباد، کویته ، راولپندی و دیگر شهر های پاکستان وجود دارد."


 

به گزارش راز نیوز، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با بلند کردن انگشت اتهام به سوی کشور پاکستان همچون گذشته در بیانیه ای جدید امروز ( چهارشنبه ) خود گفته است : "کلید های جنگ افغانستان در شهرهای اسلام آباد، کویته ، راولپندی و دیگر شهر های پاکستان وجود دارد." به گفته تحلیل گران امور سیاسی ، این گفته اشرف غنی براساس اتهامات این کشور در گذشته بر پاکستان مبنی بر حضور عناصر تروریستی و نا امن کننده افغانستان در پاکستان است. اما این در حالی است که کشور پاکستان همیشه از این اتهامات خود را تبرئه کرده و آن را تکذیب کرده است.

طالبان افغانستان به دلیل اعتقاد آنها مبنی بر این موضوع که دولت فعلی افغانستان توسط قدرت های خارجی روی کار آمده است، حاضر به مذاکرات مستقیم با این دولت نیستند. اشرف غنی طی پیام امروز (چهارشنبه) خود گفته است : " اگر دولت کابل بر اساس طالبان مجاز نباشد، چگونه می توان عملیات های طالبان را از لحاظ مذهبی جایز قرار داد؟"

به گفته رئیس جمهور افغانستان : "اگر دولت افغانستان غیر قانونی است، چه کسی طالبان را قانونی قلمداد کرده است؟ درصورتی که محققان اسلامی مکه و اندونزی انتحاری و قتل عام شهروندان بی گناه را غیر شرعی می دانند، پس طالبان بر چه اساس و مجوزی چنین عملیات هایی را انجام می دهد؟"

لازم به ذکر است که مذاکرات میان طالبان افغانستان و دولت کابل در سال 2015 میلادی مصادف با سال های 93 و 94 هجری خورشیدی لغو شده بودند.

لازم به ذکر است که طالبان افغانستان طی بیانیه ای از عدم خواسته خود مبنی بر حکومت مستقل خود در افغانستان خبر داده و گفته است که امیدوار به همکاری با اداره ها و سازمان های ملی افغانستان هستیم.
سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر گفته است که پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، طالبان با همکاری دیگر افغان ها خواستار ادامه زندگی همچون زندگی برادرانه با آنها است.

این بیانیه طالبان از میان بیانات تاکنون این گروه تروریستی به عنوان بیانیه تفاهمی قلمداد می شود.

ارسال نظر

 
1