خبر فوری

 
 
اشرف غنی : پاکستان حامی طالبان است
کد خبر :1383642643

13:52 1397/05/27


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم,

افغانستان : تروریست هایی که در غزنی درحال جنگ علیه ارتش افغان هستند پس از زخمی شدن در پاکستان معالجه می‌شوند.


 

افغانستان

 

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در بیاناتی گفت : تروریست هایی که در غزنی درحال جنگ علیه ارتش افغان هستند پس از زخمی شدن در پاکستان معالجه می‌شوند.
وی در بیانات خود خطاب به ژنرال ارتش پاکستان جاوید قمر باجوه افزود : قبل از انتخابات شما قرارداد نوشتید و بر روی آن امضاء کردید که پس از انتخابات اقداماتی برای امنیت افغانستان انجام خواهید داد و در تماس تلفنی نیز شما بر این موضوع تاکید کرده بودید حال چه شد!؟ شما باید پاسخ گو باشید! این افراد از کجا آمده اند و چرا در بیمارستان های پاکستان معالجه می‌شوند؟

فرمانده ارتش افغان به همراه تعدادی از افسران عالی رتبه ی افغانستان گفتند : تروریست ها از پاکستان و کشورهای دیگر تامین می شوند و در افغانستان ایجاد ناامنی می‌کنند.

پاکستان

 



ژنرال ارتش پاکستان جاوید قمر باجوه ، اتهامات افغانستان را رد کرد و گفت : در حملات صورت گرفته در غزنی پاکستان هیچ نقشی ندارد و تروریست ها به هیچ وجه از پاکستان تامین نمی شوند.
وی افزود : اگر خواهان حل این مشکلات به وجد آمده هستید باید به داخل کشورتان نگاه کنید.

بخش روابط بین المللی ارتش پاکستان گفت : لقب تروریست برای شهروندان پاکستانی مناسب نیست زیرا آنها نیز به همراه برادران افغانستانی خود مشغول تجارت و کسب و کار هستند، درحالی‌که خود آنها نیز مورد حملات تروریستی قرار می گیرند.
در ادامه افزود : زخمی ها و یا افراد کشته شده ی طالبان افغان در پاکستان معالجه می‌شوند و همچنین ما خدماتی به پناه جویان افغان و خانواده هایشان نیز ارائه می‌دهیم.


سخنگوی وزارت خارجه ی پاکستان نیز در پاسخ به اتهامات افغانستان گفت : سازمان ملل متحد نیز تلاش های ارتش پاکستان برای مبارزه با تروریسم را از تلاش های بی دریغ ارتش پاکستان علیه تروریسم قلمداد کرده است.
وی نیز افزود : در گزارش بیست و یکمین اجلاس شورای امنیت درسال 2018 آمده است که به دلیل عملیات‌های متعدد ارتش پاکستان عليه تروریسم ، داعش نتوانسته است در منطقه جایی برا ثبات و استقرار خود بیابد.

ارسال نظر

 
1