خبر فوری

 
 
اشرف غنی: خواستار گسترش روابط تجاری با پاکستان هستیم
کد خبر :1738490277

16:40 1399/07/04


برچسب ها : اشرف غنی, پاکستان و افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, سفیر پاکستان,

رئیس جمهور افغانستان در جریان دیدار با سفیر پاکستان در کابل نسبت به گسترش همکاری های تجاری میان پاکستان و افغانستان ابراز علاقه نشان داد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور افغانستان در جریان دیدار با سفیر پاکستان در کابل نسبت به گسترش همکاری های تجاری میان پاکستان و افغانستان ابراز علاقه نشان داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منصور احمد خان سفیر جدید پاکستان در کابل در دیدار با دکتر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، استوار نامه خود را تحویل وی داد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و کابل و دیگر موضوعات مشترک مورد علاقه به ویژه مسئله صلح و بازگشت مهاجران افغان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان، دکتر اشرف غنی در این دیدار خواستار همکاری دولت پاکستان برای گسترش روابط دو کشور، افزایش سطح همکاری های تجاری و ایجاد شرایط برای رفت و آمد مهاجران افغان شد.

وی اظهار داشت: افغانستان از تمامی پروژه های مربوط به بخش انرژی در کشورهای آسیای میانه و پاکستان حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند صلح افغانستان خواستار حمایت کشورهای منطقه از روند صلح برای ایجاد امنیت و ثبات پایدار شد.

منصور احمد خان سفیر جدید پاکستان در کابل نیز در این دیدار با ابلاغ پیام های رئیس جمهور، نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش پاکستان به رئیس جمهوری افغانستان اظهار داشت: پاکستان همواره حامی برپایی صلح در افغانستان و ایجاد امنیت پایدار در این کشور بوده است.

وی گفت: وظیفه من تقویت مناسبات دو کشور و ایجاد شرایط برای توسعه همکاری های دو کشور در بخش های تجاری و اقتصادی است، من تمام تلاش خود را برای تسهیل رفت و آمد مسافران در پایانه های مرزی مشترک را به کار خواهم بست، پاکستان از سیاست های دولت افغانستان برای ایجاد پروژه های توسعه ای حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1