خبر فوری

 
 
اشرف غنی:تروریست ها از سوی کشور همسایه پشتیبانی میشوند
کد خبر :124303091

15:26 1397/09/02


برچسب ها : اشرف غنی, داعش, رئیس جمهور افغانستان, طالبان,

اشرف غنی در پیام توییتری خود گفت:پناهگاه برای تروریست های انتحاری،تامین زیرساخت های اصلی اقدامات تروریستی،مراکز آموزشی و تامین مالی همگی از سوی کشور همسایه صورت میگیرد.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از پایگاه اردو زبان خبرگزاری صدای آمریکا،اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی توییتر در خصوص حمله اخیر تروریستی به یک تجمع مذهبی که 55 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند،بدون ذکر نام،با اتهام زنی به یک کشور همسایه افغانستان،آن را عامل اصلی پشتیبانی از تروریست ها خواند.

اشرف غنی در پیام توییتری خود گفت:پناهگاه برای تروریست های انتحاری،تامین زیرساخت های اصلی اقدامات تروریستی،مراکز آموزشی و تامین مالی همگی از سوی کشور همسایه صورت میگیرد.

وی از کشور خاصی در این باره نام نبرد،اما در گذشته مسئولیت تمامی اقدامات تروریستی در پاکستان و افغانستان از سوی نیروهای مخالف دولت و پناه دادن گروه شبه نظامی طالبان و شبکه تروریستی حقانی را متوجه پاکستان نموده بود.

وی در یک پیام توییتری دیگر خود اظهار داشت:در تاریخ ما  و حتی در دوره های سیاه،هیچ گاه چنین حمله ی بزدلانه ای علیه علما،روز ولادت پیامبر اعظم(ص) و علیه اسلام صورت نگرفته است.

رئیس جمهور افغانستان گفت:دو روز گذشته،دشمنان افغانستان،تمامی ارزش های اخلاقی و اسلامی را زیر پا گذاشته اند،آنان رسوم و هویت ملی ما را زیر پا گذاشته اند.

 وی همچنین در پیامی دیگر در این باره اظهار داشت:کسانی که افراد انتحاری را به داخل کشور ما آورده اند،مسئول این حمله می باشند و طالبان با محکوم نمودن این حمله نمیتواند خود را بی گناه جلوه دهد،آنان باید با متوقف نمودن کامل روند کشتار افغان ها،مسلمانان و انسان ها،برای برپایی امنیت،اقدامات عملی را انجام دهند.

از سوی دیگر،طالبان افغانستان نسبت به انفجار در مراسم میلاد حضرت رسول(ص) در کابل اظهار بی خبری نمود.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در یک گزارش خود نوشت طالبان هرگونه ارتباط با انفجار انتحاری در کابل را انکار کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آمریکایی ABC، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه شبه نظامی طالبان شب سه شنبه با انتشار یک بیانیه انفجار انتحاری کابل و هدف قرار دادن شهروندان غیر نظامی را محکوم نمود.

در حمله انتحاری سه شنبه شب به یک مراسم مذهبی در یک سالن عروسی،حداقل 55 نفر کشته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.

داعش نیز در افغانستان دست به عملیات های وسیع علیه شیعیان و دولت افغانستان زده است که باعث وارد آمدن خسارت های شدید جانی و مالی شده است.

واحد مجروع یک سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان روز چهارشنبه خبر داد در جریان حمله انتحاری به مراسم مذهبی کابل تعداد 55 نفر کشته و 94 تن دیگر نیز زخمی شدند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در یک پیام تویتتری دیگر خود نوشت: پناهگاه برای تروریست های انتحاری،تامین زیرساخت های اصلی اقدامات تروریستی،مراکز آموزشی و تامین مالی همگی از سوی کشور همسایه صورت میگیرد،ما از دوستان بین المللی خود میخواهیم که اسامی آن دسته از کشورها و دولت ها را اعلام نمایند که از عملیات های تروریستی در افغانستان حمایت و پشتیبانی میکنند.

گروههای وابسته به طالبان و داعش به دنبال آن هستند تا با ساقط نمودن دولت حاکم،نظام اسلامی با قوانین شدید و افراط گرایانه را اجرا نمایند،در حالی که هر دو گروه دارای اختلافات اساسی در زمینه های رهبری،نظریه و حکمت عملی هستند.

طالبان معمولا علیه نیروهای امنیتی و دولتی افغانستان دست به عملیات تروریستی میزند،در حالی که نیروهای داعش مواضع شهری و مردمان بیگناه را هدف حملات خود قرار میدهند.

داعش در ژوئن سال جاری مسئولیت حمله انتحاری به در اجلاس شورای علمای افغانستان را بر عهده گرفته بود که در اثر آن تعداد 7 نفر کشته و نزدیک به 20 تن نیز زخمی شدند،که پس از آن شورای علمای افغانستان ضمن درخواست برپایی مذاکرات صلح،علیه افراد انتحاری اقدام به صدور فتوی نمود.

داعش اعلام کرد که این گروه آن دسته از رهبران مذهبی را هدف قرار داده است که از حاکمان تحت امر آمریکا حمایت میکردند.

طالبان با اظهار بی اطلاعی نسبت به حمله انتحاری به اجلاس شورای علمای افغانستان در ژوئن سال جاری آن را محکوم نموده بود.

ارسال نظر

 
1