خبر فوری

 
 
اشتیاق ازبکستان جهت آغاز پروژه های مشترک بر مبنای توسعه با پاکستان
کد خبر :832850481

12:06 1402/02/14


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, پروژه, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر ازبکستان, مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاسی، عمومی و میراث و فرهنگ ملی, مهندس امیر مقام,

ایبک عارف عثمانوف سفیر ازبکستان در اسلام آباد با مهندس امیر مقام مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاسی، مردمی، میراث ملی و فرهنگ، در دفترش دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ایبک عارف عثمانوف سفیر ازبکستان در اسلام آباد با مهندس امیر مقام مشاور نخست وزیر پاکستان در امور سیاسی، مردمی، میراث ملی و فرهنگ، در دفترش دیدار کرد.

مشاور نخست وزیر پاکستان ضمن خوشامدگویی به سفیر ازبکستان، به وی بابت پیروزی رئیس جمهور ازبکستان در همه پرسی سراسری جهت تمدید دوره ریاست جمهوری، تبریک گفت و افزود: دو کشور همواره روابط دوستانه و برادرانه ای داشته اند. وی در ادامه به همراه ظرفیت موجود برای تقویت مناسبات در بخش میراث ملی، در خصوص امور مورد علاقه مشترک به رایزنی پرداخت.

مهندس امیر مقام در ادامه با تاکید بر مستفیذ شدن دوطرف از تجربیات یکدیگر، با برجسته سازی فرصت های آشکار برای افزایش همکاری های دوطرفه، بیان داشت که مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور باعث اتحاد هستند.

 سفیر ازبکستان با پذیرش ظرفیت موجود در بخش میراث ملی برای همکاری متقابل، تمایل برای آغاز پروژه های بر مبنای توسعه را ابراز داشت . وی از مشاور نخست وزیر پاکستان به نمایندگی از وزیر میراث ملی و فرنگی ازبکستان و رئیس جمهور ازبکستان جهت شرکت در مراسم فرهنگی که از 5 الی 9 مه (15 الی 19 اردیبهشت) در ازبکستان برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.  

مشاور نخست وزیر پاکستان ضمن تشکر از سفیر، دعوت سفیر برای شرکت در این مراسم را پذیرفت.

سفیر اظهار داشت که پیوندهای تاریخی در سنت های صوفیانه در پاکستان وجود دارد و دو کشور عقاید و تاریخ مشترک دارند. وی همچنین بر آغاز برنامه های ارتباط میان ازبکستان و پاکستان به منظور تقویت مناسبات دوطرفه تاکید کرد.

براساس گزارش، سفیر ازبکستان در این نشست طی گفتگو با مشاور نخست وزیر پاکستان به زبان پشتو صحبت کرد که موجب ایجاد فضای صمیمی و خوشگوار شد. از طرفی مشاور نیز از این بابت ابراز خوشحالی کرد.

ارسال نظر

 
1