خبر فوری

 
اسلام آباد : ملاقات میان مقامات ایالت متحده آمریکا با پاکستان برای روند صلح در افغانستان
کد خبر :1823885071

16:48 1398/02/09


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, صلح, طالبان, مذاکرات,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالت متحده آمریکا به همراه آلیس ویلز به اسلام آباد پاکستان سفر کرد.


 

 

 

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالت متحده آمریکا به همراه آلیس ویلز به اسلام آباد پاکستان سفر کرد.

به گزارش راز نیوز : طی این مذاکرات مقامات هر دو کشور در مورد رابطه ی دو جانبه و بررسی وضعیت صلح در افغانستان و منطقه بحث و گفتگو خواهند نمود.

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا اظهار داشت : مذاکرات با گروه تروریستی طالبان تنها به برقراری صلح و امنیت بستگی دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده : زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالت متحده آمریکا به همراه آلیس ویلز معاون وزیر امور خارجه جنوب و مرکز آسیا طی امروز به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر کرد تا با هیئت دولت نیز ملاقات نماید لازم به ذکر است که رهبری این هیئت توسط آفتاب کهوکهر انجام خواهد شد.

مذاکرات میان آمریکا و پاکستان با مذاکراتی که چند روز آینده در قطر در مورد برقراری صلح در افغانستان با گروه طالبان برگزار خواهد شد ارتباط مستقیم خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت : این جلسه بخشی از روند صلح در افغانستان و روابط دو جانبه برنامه ریزی شده است.

طبق گفته خبرگزاری فرانسه : زلمی خلیل زاد پیش از این که به پاکستان سفر نماید گفت : صلح در افغانستان برقرار نمی شود تا زمانی که گروه تروریستی طالبان خود را تسلیم نماید.

انتظار می رود زلمی خلیل زاد با گروه تروریستی طالبان طی چند روز آینده در دوحا دیدار نماید اما تا آن زمان روند صلح بسیار با مشکلات درگیر خواهد شد به دلیل اینکه گروه تررویستی طالبان از دیدار و ملاقات با هیئت دولت افغانستان ممانعت می کند.

وی در ادامه افزود : واشنگتن خواهان حذف هزینه و مخارج در افغانستان می باشد و همچنین از طولانی شدن جنگ در افغانستان سخن گفت و افزود که ما خواهان پایان جنگ می باشیم.

وی در ادامه افزود : اگر گروه تروریستی طالبان روش و نظام قدیمی خود را در پیش بگیرند از نظر شخصی من در این صورت صلح امکان پذیر نمی باشد و جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.

همچنین وی افزود : نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان هیچ ارتباطی با این قضایا ندارند ما در چند هفته گذشته تمام تلاش خود را برای برگزاری مذاکرات صلح افغانستان انجام داده یم.

پس از انکار مداوم گروه تروریستی طالبان از مذاکرات با دولت افغانستان ، ایالت متحده آمریکا تصمیم گرفت که در این مذاکرات از کشور های روسیه و چین برای بهبود روند صلح دعوت و پشتیبانی نماید.

طبق اطلاعات به دست آمده : واشنگتن طی همکاری این سه کشور ابراز امیدواری نمود و گفت تا جایی که می توانید برای بهبودی روند صلح در افغانستان تعامل و همکاری داشته باشید.

لازم به ذکر است که وی طی چند روز پیش در یکی از بیانیه های خود اعلام کرد که عمران خان نخست وزیر پاکستان از نابسامانی وضعیت روند صلح افغانستان ابراز ناراحتی نمود.

عمران خان اظهار داشت : طی 40 سال گذشته تا کنون هر دو کشور افغانستان و پاکستان خسارت های جانی و مالی بسیاری متحل شدند و اکنون پس از سال ها زمان آن رسیده است که این جنگ طولانی را از طریق مذاکرات روند صلح پایان بخشد.

پاکستان نگران افزایش خشونت فرقه های مختلف در افغانستان می باشد همچنین این عمل باعث افزایش اختلافات در کشور و کشور های همسایه نیز شده است.

ارسال نظر

 
1