خبر فوری

 
 
اسلام آباد: بازداشت حجت الاسلام شهنشاه نقوی سخنران برجسته شیعیان به دست نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1349171968

10:38 1400/06/22


برچسب ها : آی اس آی, پلیس اسلام آباد, حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شیعیان پاکستان, عزاداری, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه,

سازمان های اطلاعاتی پاکستان که تحت نفوذ گسترده گروه های تروریستی تکفیری قرار دارند شب گذشته سخنران برجسته و سرشناس حجت الاسلام سید شهنشاه حسین نقوی را در حین عزیمت به مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء(علیه السلام) بازداشت نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان های اطلاعاتی پاکستان که تحت نفوذ گسترده گروه های تروریستی تکفیری قرار دارند شب گذشته سخنران برجسته و سرشناس حجت الاسلام سید شهنشاه حسین نقوی را در حین عزیمت به مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء(علیه السلام) بازداشت نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ماموران سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در ادامه اقدامات روز گذشته خود در منع حجت الاسلام و المسملین سید شهنشاه حسین نقوی از ایراد سخنرانی در حسینیه مرکزی اسلام آباد واقع در منطقه G6/2، شب گذشته تعداد 12 خودروی متعلق به پلیس و سازمان های اطلاعاتی، ایشان را پیش از آغاز مراسم عزاداری بازداشت و به محل نامشخصی در منطقه مری واقع در شمال اسلام آباد منتقل نمودند.

گفتنی است این اقدام سازمان های اطلاعاتی پاکستان در پی تداوم فشار گروه های تروریستی تکفیری از جمله ملا عبدالعزیز رئیس مسجد لعل که به عنوان مرکز فتنه و نفاق بین المسلمین شناخته می شود صورت گرفته است.

به دنبال این اقدام سازمان های اطلاعاتی پاکستان و پلیس اسلام آباد، شیعیان اسلام آباد و شهرهای حومه با حضور در میدان اصلی پایتخت موسوم به میدان دی چوک به تحصن پرداختند. تحصن کنندگان با سردادن شعارهایی مراتب اعتراض ملت تشیع را به اقدام متعصبانه سازمان های امنیتی پاکستان اعلام داشته و خواستار آزادی فوری حجت الاسلام شهنشاه نقوی شدند.

پس از گذشت ساعاتی حجت الاسلام و المسلمین نقوی با انتشار پیام صوتی خطاب به تحصن کنندگان و شیعیان پاکستان از سلامت کامل خود خبر داده و اعلام نمودند هیچ نوع برخورد نامناسب از سوی ماموران امنیتی با وی صورت نگرفته است. ایشان همچنین خواستار حفظ آرامش از جانب شیعیان در سرتاسر کشور شدند و درخواست نمودند تحصن صورت گرفته در میدان دی چوک نیز با مد نظر قرار دادن امنیت ملی کشور به صورت مسالمت آمیز خاتمه یابد.

ایشان در پایان اعلام داشتند پس از تصمیم گیری نهادهای اطلاعاتی بنده یا به کراچی بازخواهم گشت و یا در صورت موافقت مقامات امنیتی در مراسم روز پنجم در حسینیه مرکزی اسلام آباد به سخنرانی خواهم پرداخت.

سازمان ها و شخصیت های مختلف شیعه این اقدام پلیس اسلام آباد و نهادهای اطلاعاتی پاکستان را به شدت محکوم نموده و خواستار آزادی فوری حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه نقوی و بازگشت وی شدند.

حجت الاسلام راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل و حجت الاسلام سید احمد اقبال رضوی معاون دبیرکل سازمان و حزب مجلس وحدت مسلمین(MWM) در بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این اقدام سازمان های اطلاعاتی پاکستان آن را یک اقدامی ظالمانه و متعصبانه عنوان نمودند و خواستار آزادی هرچه فوری ایشان شدند.

ارسال نظر

 
1