خبر فوری

 
 
اسد مجید خان: هند آغاز گر تهاجم و جنایات بوده است
کد خبر :913619921

14:10 1398/05/22


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, سفیر, هند, کشمیر,

اسد مجید خان سفیر کشور پاکستان در آمریکا طی مصاحبه خبری با "فاکس نیوز" با بیان نظر شخصی خود در مورد اقدامات هند در کشمیر ابراز داشت: من فکر میکنم اقدامات تهاجمی و یک‌جانبه هند موجب افزایش نگرانی ها در مورد تنش شده است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، اسد مجید خان سفیر کشور پاکستان در آمریکا طی مصاحبه خبری با "فاکس نیوز" با بیان نظر شخصی خود در مورد اقدامات هند در کشمیر ابراز داشت: من فکر میکنم اقدامات تهاجمی و یک‌جانبه هند موجب افزایش نگرانی ها در مورد تنش شده است. باتوجه به آنکه جامعه جهانی سال ها قبل منطقه (کشمیر) را به عنوان منطقه ای بحث برانگیز قبول کرده است، تصمیم به تغییر وضعیت آن موجب به حداکثر رسیدن تنش ها در منطقه شده است. آنها با تکرار تاریخ، هویت مردم را به غارت برده اند، آنها خواسته اند تنش 70 ساله ای که در دستور کار سازمان ملل قرار دارد را به طور شخصی و یک‌جانبه حل و فصل کنند.
سفیر پاکستان در ادامه گفتگو تصریح داشت: چنین عملی همانند آن است که شخصی نیویورک را به طور ناگهانی و بدون رای مردمی به سه بخش تقسیم کند، این ناحیه از سال ها منطقه بحث برانگیز بوده است.
اسد مجید خان در پاسخ به سوالی در این مورد که دو قدرت هسته ای چگونه می‌توانند در کنار یکدیگر بمانند، اظهار داشت: این منوط به نخست وزیر هند است که وی صدای صلح را سر دهد. این امر واضحی است که هند مرتکب جنایت و تهاجم شده است؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفرش به آمریکا، با شما و دونالد ترامپ نیز گفتگو کرده بود، پاکستان در دفعات متعدد تلاش های خود برای برقراری روابط دوستانه و صلح آمیز با هند را بکار گرفته است، اما همواره از طرف مقابل پاسخ منفی دریافت کرده ایم. سازمان ملل متحد و کشورهای دوست همچون آمریکا باید در این مورد دخالت کنند.

ارسال نظر

 
1