خبر فوری

 
 
اسد قیصر: برپایی صلح پایدار افغانستان آغاز فصل امنیت و رفاه در افغانستان و منطقه را به دنبال خواهد داشت
کد خبر :558743393

14:14 1399/10/23


برچسب ها : اسد قیصر, افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, تجارت, حزب وحدت اسلامی افغانستان, روابط دو جانبه, سخنگوی مجلس ملی پاکستان,

استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به همراه هیئتش روز گذشته با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار امور دوجانبه، وضعیت سیاسی منطقه و امور مورد علاقه دوجانبه محور گفتگوی دوطرفه بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به همراه هیئتش روز گذشته با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار امور دوجانبه، وضعیت سیاسی منطقه و امور مورد علاقه دوجانبه محور گفتگوی دوطرفه بود.

اسد قیصر در این دیدار با برجسته سازی این مسئله که پاکستان به دنبال افغانستانی امن است که علاوه بر پاکستان به نفع کل منطقه نیز باشد، اظهار داشت که روابط عمیق مردم دو کشور بر پایه های دین، برادری، تاریخ و فرهنگ مشترک استوار هستند و افغانستان امن و باثبات امری غیرقابل انکار برای رفاه منطقه است. وی در ادامه با تاکید بر طرف های مذاکرات در نشست بین افغانها که باید از این فرصت تاریخی برای حل و فصل مشکلات و برپایی صلح استفاه بهینه کنند، پیشرفت مثبت در ماموریت صلح افغانستان را عزم رهبری افغانستان خواند و گفت: با احیای ثبات و امنیت است که کشور به سمت پیشرفت گام بر میدارد. وی با ذکر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته اجرایی گروه دوستی پارلمانی پاکستان-افغانستان، بیان داشت که پاکستان جدای از رفع تعرفه ها و موانع دیگر موجود در تجارت و تجارت ترانزیت دوطرفه، در موج اول کرونا نیز مرزهای خود را برای برادران افغان خود باز نگه داشته بود، امکانات ویزا برای مردم افغانستان به ویژه دانشجویان و بیماران، مشکلات سفر مردم افغان را کاهش می دهد. افغانستان به دلیل محل جغرافیایی یک دروازه ای برای آسیای میانه است که می توان از این طریق منافع سی پیک را به افغانستان و آسیای میانه رساند.

استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در این بین گفت: مردم افغانستان تلاش های پاکستان در زمینه صلح کشورشان را مورد ستایش قرار می دهند و از پاکستان بابت مهمان نوازی طولانی مدت از مردم و پناهجویان افغان تشکر می کنیم. وی ضمن موافقت با این مولفه که شرکت تمامی طرف های افغان برای برپایی صلح پایدار در افغانستان ضروری است، گفت: روابط نزدیکی بین مردم در دوطرف مرزها وجود دارد و به همین دلیل این روابط بسیار قوی هستند. رهبر حزب وحدت اسلامی با قدردانی از تلاش های اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان در رابطه با نزدیک کردن مردم و رهبری سیاسی دو کشور، اقدام تروریستی اخیر در بلوچستان (علیه شیعیان هزاره) را محکوم کرد.

ارسال نظر

 
1