خبر فوری

 
 
اسد قیصر: افزایش همکاری های پارلمانی در تقویت روابط دوجانبه پاکستان-آمریکا موثر خواهد بود
کد خبر :1937750255

16:29 1400/09/01


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان و آمریکا, رئیس مجلس ملی پاکستان, روابط دوجانبه, هیئت کنگره آمریکا,

هیئت کنگره آمریکا به ریاست گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره امروز دوشنبه (1 آذر) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، وضعیت کلی منطقه و امور مورد علاقه دوطرفه به گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت کنگره آمریکا به ریاست گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره امروز دوشنبه (1 آذر) با اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، وضعیت کلی منطقه و امور مورد علاقه دوطرفه به گفتگو پرداخت.

اسد قیصر رئیس مجلس ملی پاکستان با بیان اینکه افزایش همکاری های پارلمانی در تقویت روابط دوجانبه میان پاکستان و آمریکا مفید و موثر خواهد بود، افزود: دو کشور هدف مشترکی از دموکراسی، حاکمیت قانون و اجرای عدالت دارند. بیش از 1 میلیون اتباع پاکستانی مقیم آمریکا نقش پل میان دو کشور را ایفا می کنند. آمریکا در توسعه زیرساخت، سرمایه گذاری و دیگر بخش های مهم از شرکای پاکستان است.

وی ضمن تاکید بر گسترش مناسبات دوطرفه به منظور برپایی صلح پایدار در منطقه، اظهار داشت که پارلمان فعلی پاکستان قانونگذاری برای حفاظت از حقوق زنان، کودکان، افراد ویژه و اقشار ضعیف جامعه انجام داده است. آزادی بیان به صورت کامل در پاکستان وجود دارد و همچنین پارلمان اخیرا لایحه ای برای حفاظت از روزنامه نگاران تصویب کرده است. پس از خروج آمریکا از افغانستان، بحران اقتصادی در حال شکلگیری در این کشور است که باید به موقع آن را کنترل کرد.

گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا اظهار داشت که آمریکا برای روابط خود با پاکستان اهمیت بسزایی قائل است و می توان از طریق افزایش همکاری های دوجانبه، آن را بیش از پیش تقویت کرد. تبادل هیئت های نمایندگان پارلمان های دو کشور باعث ایجاد هماهنگی خواهد شد و قوانین تصویب شده برای حفاظت از حقوق زنان، کودکان، افراد ویژه و اقشار ضعیف جامعه توسط پارلمان پاکستان قابل ستایش هستند.

وی با مهم خواندن کشور پاکستان در منطقه، عملکرد پاکستان برای برپایی صلح پایدار در منطقه را دارای اهمیت دانست و گفت: پاکستانی های مقیم آمریکا درحال ایفای نقش مهم سازنده و توسعه ایالات متحده هستند.  

ارسال نظر

 
1