خبر فوری

 
 
اسد عمر : تحریم های اعمال شده بر ایران موجب افزایش واردات پاکستان شده است
کد خبر :2053487581

17:41 1397/07/21


برچسب ها : IMF, ایران, پاکستان, صندوق بین المللی پول,

وزیر دارایی پاکستان خاطر نشان کرد که، به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران، قیمت نفت افزایش یافته است، که این امر موجب افزایش واردات پاکستان شده است.


اسلام آباد : براساس گفته های احزاب مخالف دولت و برخی سیاستمداران و اشاره به این امر که دولت کنونی پاکستان در انتخابات گفته بود که اگر قرار به خودکشی باشد، خودکشی خواهیم کرد اما برای اداره کشور و دریافت وام به صندوق بین المللی پول رجوع نخواهیم کرد، در این زمینه اسد عمر، وزیر دارایی پاکستان طی واکنش خود نسبت به این امر گفته است که : ما هیچ وقت چنین ادعایی نکرده ایم که به IMF مراجعه نخواهیم کرد.

وی طی سخنرانی خود در مصاحبه مطبوعاتی در اسلام آباد پاکستان گفت : پاکستان سابقا نیز 18 مرتبه وارد برنامه های IMF شده است، 7 مرتبه با موضوعیت نظامی و 11 مرتبه نیز با عنوان حکومت های غیر نظامی به صندوق بین‌المللی پول مراجعه کرده است.

وی افزود، کشور هرماه دچار خسارتی به مبلغ 2 میلیارد دلار می‌شود، خسارت حساب جاری، به 18 میلیارد دلار رسیده است.

وزیر دارایی پاکستان خاطر نشان کرد که، به دلیل اعمال تحریم ها علیه ایران، قیمت نفت افزایش یافته است، که این امر موجب افزایش واردات پاکستان شده است.

وی افزود، دولت حزب مسلم لیگ (ن) نیز پس از دوماه و نیم به IMF مراجعه کرده بود. این درحالی است که کشورهایی همچون عربستان سعودی، چین و یا کشور دوست،برای دادن وام شرطی را ارائه نکرده بودند .

اسد عمر در ادامه سخنرانی خود گفت : درست است که به صندوق بین‌المللی پول مراجعه میکنیم، اما نخواهیم گذاشت این امر موجب اخلال در امنیت ملی شود. قرض های پروژه CPEC هیچ گونه افزایش فشاری نداشته اند.

وی با اشاره به گفته های مقامات آمریکا در رابطه با پروژه CPEC گفت : اظهارات آمریکا دراین رابطه اشتباه است، ما در سال جاری باید 9 میلیارد دلار به عنوان بازپرداخت قرض بپردازیم، علاوه بر آن طی سه سال آینده موظفیم به چین نیز 90 میلیارد دلار بپردازیم.

ارسال نظر

 
1