خبر فوری

 
 
اسد عمر : اعتراضات گروه ویژه اقدام مالی FATF در زمینه گروه های ممنوعه را برطرف کردیم
کد خبر :1572031420

17:06 1397/12/20


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی, هند, وزیر خزانه داری پاکستان,

اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان طی گفتگو با رسانه ها گفت : ما اعتراضات گروه ویژه اقدام مالی FATF در زمینه گروه های ممنوعه را برطرف کرده ایم.


 

به گزارش راز نیوز، اسد عمر وزیر خزانه داری پاکستان طی گفتگو با رسانه ها گفت : ما اعتراضات گروه ویژه اقدام مالی FATF در زمینه گروه های ممنوعه را برطرف کرده ایم. پاکستان با شرکت هند در FATF به دلیل سوء استفاده سیاسی از این سازمان علیه پاکستان و بیاناتی مخالف پاکستان موافق نیست. پاکستان هفته گذشته طی اقدامی جدی درخواست گروه ویژه اقدام مالی مبنی بر قرار دادن گروه های ممنوعه به عنوان " خطر بزرگ " را عملی کرد.

اسد عمر خاطر نشان کرد که ما با اجرای اقدامی قاطع علیه گروه های ممنوعه، آنها را به عنوان خطری بزرگ برای پاکستان تلقی کرده ایم، اکنون احتمال پاک قرار دادن پاکستان ( از گروه های ممنوعه ) وجود دارد.
قابل ذکر است که پاکستان روز گذشته از FATF خواستار برکناری رئیس هندی بخش آسیا و اقیانوسیه FATF شده بود. اسد عمر طی نامه رسمی به گروه ویژه اقدام مالی FATF خواستار برکناری رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه این سازمان به دلیل جانبداری در درگیری های میان هند و پاکستان شد و افزود : گروه ویژه اقدام مالی با برکناری او می تواند تحقیقات خود در زمینه پاکستان را شفاف، واضح و بدون جانبداری انجام دهد.

نام کشور پاکستان در سال گذشته میلادی در لیست خاکستری FATF درج شده بود، که این امر موجب افزایش تلاش های پاکستان برای خروج از این لیست به دلیل عدم دسترسی به بازارهای بین المللی شده است. گروه ویژه اقدام مالی سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی بیش تر در زمینه گروه های ممنوعه از پاکستان شده است.

ارسال نظر

 
1