خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نوید قمر وزیر تجارت پاکستان با هیئت بازرگانی چین دیدار کرد و ضمن استقبال از تصمیم استان شاندونگ چین برای انتقال صنعت به پاکستان، گفت: انتقال صنایع موجب صرفه جویی در ذخایر خارجی کشور می شود.

وی با بیان اینکه می توان مدل تجارت پایاپای را برای افزایش صادرات استفاده کرد، افزود: کابینه چارچوب مدل تجارت پایاپای را تصویب کرده است که این امر تجارت پایاپای پاکستان-چین را افزایش خواهد داد.

وزیر فدرال پاکستان بیان داشت که کشور چین در توسعه اقتصادی پاکستان نقش مهمی را ایفا می کند. با شرکت های چینی که صادرات را افزایش می دهند نهایت همکاری را خواهیم داشت. در آینده نزدیک روابط تجاری-اقتصادی دو کشور بیش از پیش مستحکم خواهند شد. صنعت جدید، زمینه های شغلی را نیز برای پاکستان به همراه خواهد داشت، شرکت های چینی علاقه مند به انتقال تجارت به پاکستان باید پیشنهادات جامع ارائه دهند.

هیئت چین در این بین اظهار داشت که در نظر دارند یک کارخانه مونتاژ پنل های خورشیدی را برای سرمایه گذاری به پاکستان بیاورند. همچنین گفتند که درحال بررسی پروژه های کارخانه های فلزی، کارخانه تولید کود و کارخانه های فرآوری مواد غذایی هستند. 

ارسال نظر

 
1