خبر فوری

 
 
استفاده از روش های جدید برای حمله انتحاری
کد خبر :1870641181

10:41 1397/04/28


در پاکستان از روش های جدیدی برای فعالیت های تروریستی استفاده می شود.


در پاکستان از روش های جدیدی برای فعالیت های تروریستی استفاده می شود.

 

تروریستی ها دیگر برای انفجار، از روش های قدیمی استفاده نمیکنند. با گذشت زمان تروریست ها نیز روش های خود را برای حمله انتحاری تغییر داده و بمب را داخل زین موتور جاسازی میکنند. در این نوع بمب ها از 10 کیلو مواد منفجره، پیچ و مهره، انواع ساچمه و ترکش استفاده میشود.

 

روش ها:

این روش در حال حاضر چهار بار در ایالت خیبرپختون خواه مورد استفاده قرار گرفته است. و فقط یک بار توانستند از انفجار جلوگیری کنند و آن هم به دلیل از کار انداختن بمب، به موقع بود.

 

به گفته پلیس شهر بانو بمب را بصورت زین موتور طراحی کرده و پُر از مواد منفجره میکنند.

 

وی اضافه کرد به همراه مواد منفجره از ساچمه ها، پیچ و مهره های زیادی استفاده میشود تا بیشترین صدمات را وارد کنند.

 

وی افزود بمب زیر صندلی موتور جاسازی میشود و بر روی صندلی پارچه ای می اندازند که قابل شناسایی نباشد.  بمب به یک دستگاه کنترل از راه دور وصل است که آنتن دستگاه از زیر صندلی خارج میشود که قابل رؤیت است.

 

 

صدمات:

به گفته پلیس، وقتی کسی را بخواهند هدف قرار دهند بعد از ایست بازرسی موتور خود را پارک میکنند و بعد از نزدیک شدن هدف فرد انتحاری با زدن کنترل بمب را منفجر می کند.

 

چه چیزی با قبل متفاوت است؟

بمب هایی که در گذشته ساخته می شدند یا داخل زمین نصب میشدند و یا به همراه خود داخل کیسه وارد محل انفجار میکردند. در بعضی مواقع این بمب ها در ایست بازرسی شناسایی کرده و آن را از کار می انداختند.

 

این روش به این عنوان اهمیت دارد که به راحتی میتوان موتور را در لحضه ی کوتاه جابجا کرد و بیشترین صدمات را وارد کرد.

 

 

چالشی برای نیرو های امنیتی:

برای پلیس شهر بانو این بزرگترین چالش به حساب می آید. افسر پلیس شهر بانو خرم رشید عنوان کرد برای انتخابات امسال روش های جدید امنیتی استفاده میکنیم. به همراه هر نامزد جیمرز قرار داده شده است.

 

وی اضافه کرد این شهر نامزد های متعددی دارد اما در همین نامزدها، اشخاصی وجود دارند که جان آنها در خطر است. و به همراه آنها جیمرز های قرار داده شده است.

 

خرم رشید گفت در مناطقی بیش بینی شده که موتور های انتحاری میتوانند از آن محل عبور کنند به سختی بازرسی میشود و تمامی موتور ها مورد بازرسی قرار میگیرند.

 

خرم رشید گفت شهر بانو در مرز منطقه قبیله ای وجود دارد که بنابراین اهمیت این شهر متفاوت است. گرچه عملیات نظامی ضد تروریستی موفقیت آمیز در مناطق قبیله ای انجام شده اما برخی از عناصر تروریستی در برخی مناطق به روش های مختلف پنهان شده اند. و همین خطر جدی است که  میتوانند چنین اقداماتی را انجام دهند.

 

انفجار موتورسیکلت:

در شهر بانو از این طریق چهار حمله انتحاری صورت گرفته است که دو حمله آن در هفته گذشته رخ داده است درحالی که سال گذشته در ماه مبارک رمضان بر روی کاروان ارتش پاکستان حمله صورت گرفت. به گفته پلیس یک موتورسیکلت تشخیص داده شده و آن بمب را نیرو های امنیتی از کار انداختند.

 

تروریست ها یک فرمانده متخصص موتورسیکلت دارند:

به گفته پلیس این روش فقط در بانو استفاده میشود زیرا یکی از فرمانده های تروریسم این منطقه در این کار مهارت خاصی دارد. اسم این فرمانده افسر عنوان شده است و اهل شهر بانو است.

 

وی اضافه کرد که افسر موتور هارا آماده و روانه محل انفجار میکند. سایز این زین با زین معمولی موتور متفاوت است و باکمی دقت میتوان آن را شناسایی کرد.

ارسال نظر

 
1