خبر فوری

 
 
استرداد 333 نفر مهاجر غیرقانونی پاکستان از ایران
کد خبر :2139900813

16:25 1398/10/12


برچسب ها : ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, مرز تفتان, مهاجر پاکستانی,

نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در آخرین ماه سال 2019 میلادی تعداد 333 نفر مهاجر پاکستانی را به جرم ورود و اقامت غیرقانونی در ایران بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا، گزارش رسانه های پاکستانی حاکی است: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در آخرین ماه سال 2019 میلادی تعداد 333 نفر مهاجر پاکستانی را به جرم ورود و اقامت غیرقانونی در ایران بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.

گزارش روزنامه‌های پاکستانی «نایی بات، دنیا، اوصاف و جنگ» از دهم آذر تا دهم دیماه امسال (اول تا 31 دسامبر 2019) حاکی از بازداشت متعدد اتباع پاکستانی به جرم تردد غیرمجاز در داخل ایران است.  

طی یکماه گذشته مرزبانان ایرانی در نقطه صفر مرزی دو کشور میرجاوه (تفتان) تعداد 333 نفر از مهاجران غیرقانونی پاکستان را در چندین نوبت بازداشت و تحویل مسئولان مرزی این کشور دادند.  

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که اتباع پاکستانی به منظور یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیرقانونی به ایران سعی در رسیدن به دروازه‌های دیگر کشورها دارند.  

گروه‌های غیرقانونی قاچاق انسان در این منطقه؛ اقدامات خطرناکی را در اعزام مهاجران غیرقانونی به آن سوی مرزها به کار می‌بندند و گاه با حبس چندین نفر در محفظه‌ کوچک اتومبیل‌های عبوری و یا بار کامیون‌ها؛ وضعیت ناگواری برای مسافران غیرقانونی ایجاد می‌کنند.  

رسانه‌های خبری پاکستان درگزارش های مختلف  اخبار مرتبط با مهاجران غیرقانونی پاکستان در مرزها و مناطق همجوار با ایران را بازتاب میدهند.

ارسال نظر

 
1