خبر فوری

 
 
از این پس ربوده شدن افراد جرم تلقی خواهد شد
کد خبر :967920575

17:29 1397/11/04


برچسب ها : پاکستان, حقوق بشر, ربودن افراد, شیرین مزاری, وزارت قانون,

شیرین مزاری وزیر حقوق انسانی پاکستان و از اعضای حزب تحریک انصاف PTI طی بیانیه ای از آماده کردن پیش نویسی برای جلوگیری از ربوده شدن افراد خبر داد .


 

به گزارش راز نیوز ، شیرین مزاری وزیر حقوق انسانی پاکستان و از اعضای حزب تحریک انصاف PTI طی بیانیه ای از آماده کردن پیش نویسی برای جلوگیری از ربوده شدن افراد خبر داد .
دولت PTI در زمینه ربوده شدن افراد تصمیم به انجام اصلاحاتی در قانون اساسی را اخذ کرده است ؛ قابل ذکر است که شیرین مزاری وزیر فعلی حقوق بشر پاکستان در پیام تویتری خود اظهار داشت که ، پیش نویسی درخصوص جرم بودن ربوده شدن افراد توسط سازمان ها تنظیم شده و در اختیار وزارت حقوق انسانی قرار داده شده است ، وی افزود ، وزارت نیز این پیش نویس را به وزارت قانون فرستاده است .

وی اظهار داشت که این پیش نویس با جرم قرار دادن فعل ربودن افراد توسط سازمان ها در دو هفته گذشته و انجام مشاوره با اعضای وزارت حقوق انسانی و دیگر مقامات تنظیم و به وزارت قانون ارسال شده است .

وی با اشاره به دولت فعلی این کشور گفت : دولت حزب تحریک انصاف در حال اجرایی کردن وعده های خود درخصوص حقوق بشر است .
لازم به ذکر است که شیرین مزاری با شرکت در تظاهرات بازیابی افراد ربوده شده در 8 شهریور سال جاری در بیانیه ای ابراز داشته بود که در حکومت جمهوری از ربوده شدن افراد جلوگیری به عمل خواهیم آورد و این اقدام را نیز براساس قانون به عنوان جرم قرار خواهیم داد.
وی گفته بود : با پایان یافتن جنگ علیه تروریسم این موضوع نیز باید پایان یابد، افرادی که ربوده شده اند باید در دادگاه ها محاکمه و درصورت بی گناه بودن باید هرچه سریعتر آزاد شوند.

لازم به ذکر است که برخی از سازمان ها و اداره های اطلاعاتی کشور پاکستان تاکنون تعداد زیادی از افراد را ربوده و به جای نامعلومی منتقل کرده اند. برخی از افراد نیز پس از سالها ربوده شدن یا به خانه خود بازگشته اند و یا اجسادشان در نزدیکی محل اقامتشان پیدا شده است.

ارسال نظر

 
1