خبر فوری

 
 
ارسال نخستین محموله کمک های انسان دوستانه پاکستان به ایران
کد خبر :744798277

12:52 1398/01/21


برچسب ها : پاکستان و ایران, سیل ایران, کمک های انسان دوستانه,

نخستین محموله کمک های بشردوستانه پاکستان به منظور کمک به سیل زدگان ، به وزن 32 تُن و شامل 500 چادر، 2500 تخته پتو و بسته های کمک های اولیه است.


 

اسلام آباد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان خبر داد: یک فروند هواپیمای سی-130 حامل کمک های امدادی با حضور مسئولان سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان راهی ایران شد و قرار است محموله دوم فردا ارسال شود.

به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا «مهدی هنردوست» افزود:نخستین  محموله کمک های بشردوستانه پاکستان به منظور کمک به سیل زدگان ، به وزن 32 تُن و شامل 500 چادر، 2500 تخته پتو و بسته های کمک های اولیه است.

در همین راستا سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان (NDMA) نیز اعلام کرد: این کشور بعد از هماهنگی با کشور دوست و برادر ایران اقدام به ارسال کمک های امدادی برای سیل زدگان کرد.

روز یکشنبه گذشته 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان نیز در پیامی از وقوع سیل در ایران و خسارت های جانی و مادی ابراز تاسف و با مردم سیل زده همدردی کرد.

وی گفت: پاکستان آماده ارائه هرگونه کمک های بشردوستانه مورد نیاز برای ایران است.

همچنین گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان در روزهای اخیر در ابتکاری انسان دوستانه اقدام به راه اندازی پویش جمع آوری کمک در داخل و خارج از این کشور برای سیل زدگان ایرانی کرده اند.

25 استان کشور روزهای آخر سال گذشته تا به امروز درگیر سیل ویرانگر شده و این بلای طبیعی خسارات سنگینی را برای مردم به بار آورده است.

بدون تردید سیل به عنوان یکی از مهمترین بلایای طبیعی شناخته شده است ، همچنین در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از منظر خسارات مالی مهیب ترین بلایای جوی در جهان به شمار می رود.

ارسال نظر

 
1