خبر فوری

 
 
اردوغان: حماسه ۱۵ جولای نشان‌دهنده رشد دموکراسی در ترکیه است
کد خبر :174699700

22:04 1397/04/26


اردوغان: حماسه ۱۵ جولای نشان‌دهنده رشد دموکراسی در ترکیه است


 

 

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در دومین سالگرد کودتای نافرجام ۱۵ جولای و روز اتحاد ملی در استانبول شرکت کرده و گفته است، با این حماسه رشد دموکراسی در ترکیه را، برای جهانیان اثبات کردیم.

 

به گزارش خبرگزاری افق نیوز، رئیس‌جمهور ترکیه در این گردهمایی گفته است که ملت ترکیه با ایستادگی در برابر کودتای نافرجام ۱۵ جولای گروه تروریستی «فتو»، شجاعت و درایت خود را به اثبات رساندند.

 

آقای اردوغان افزوده است که کودتای ۱۵ جولای، دوستان روزهای سخت ترکیه را، معرفی کرده است. به گفته رجب طیب اردوغان، ملت ترکیه هرگز اجازه ندادند که کشورشان بازیچه و مستعمره گروه تروریستی مانند «فتو» شود.

 

اردوغان با اشاره به جان باختن ۲۵۱ شهروند ترکیه در شب کودتا گفته است، سالگرد کودتا به راستی که روز دموکراسی و اتحاد ملی نامیده شده؛ چرا که شکست کودتاگران و این پیروزی نتیجه ایستادگی مردم، شجاعت جان‌باختگان و جانبازان در مقابل جنگنده‌ها و تانک‌ها است.

 

فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به فتو و با رخنه کردن در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولت ترکیه، کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ را سازماندهی کرده بود؛ اما این کودتا ناکام ماند.

 

آقای گولن که از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام ۱۵ جولای اعلام شده، بیش از ۱۷ سال است که در ایالت پنسیلوانیای امریکا ساکن می‌باشد

ارسال نظر

 
1