خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان مجاز به پاسخگویی نظامی به هند شد
کد خبر :95306721

17:47 1397/12/02


برچسب ها : ارتش, پاکستان, جنگ, حمله, هند, کشمیر,

نخست وزیر پاکستان عمران خان به ارتش این کشور اجازه تام پاسخگویی نظامی به تجاوز احتمالی هند را داده است.


 

به گزارش راز نیوز، نخست وزیر پاکستان عمران خان به ارتش این کشور اجازه تام پاسخگویی نظامی به تجاوز احتمالی هند را داده است.

گفتنی است اجلاس مهم امنیتی زیر نظر نخست وزیر پاکستان عمران خان در دفتر وی در اسلام آباد برگزار شد، در این اجلاس مقاماتی همچون : وزیر خزانه داری اسد عمر، وزیر دفاع پاکستان پرویز ختک، وزیر امور خارجه شاه محمود قریشی، وزیر داخلی پاکستان و روسای سه نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش پاکستان، روسای سازمان های اطلاعاتی و دیگر مقامات حضور داشتند.


اعلامیه کمیته امنیت ملی

در اعلامیه اجلاس کمیته امنیت ملی پاکستان ابراز داشته شده است که نخست وزیر عمران خان اجازه تام پاسخگویی شدید نظامی به تجاوز احتمالی هند به پاکستان را به ارتش این کشور داده است. در این بیانیه با اظهار این موضوع پاکستان هیچ گونه نقشی در حمله پلوامه کشمیر هند نداشته است، بیان شد که این برنامه در سطح عالی رتبه ای برنامه ریزی و به مرحله اجرایی رسیده است. پاکستان پیشنهاد مذاکرات و همکاری با هند در زمینه تحقیقات حمله پلوامه را داده است، امیدواریم که هند این پیشنهاد پاکستان را بپذیرد.
در این اعلامیه همچنین ابراز داشته شده است که جامعه بین المللی باتوجه به مسائل کشمیر، در زمینه اجرایی شدن قراردادهای سازمان ملل در رابطه با کشمیر همکاری های لازمه را انجام دهد.


شاه محمود قریشی

وزیر امور خارجه پاکستان شاه محمود قریشی نیز ابراز داشت که به جهان و هند گفته ایم که حمله پلوامه، از جانب پاکستان نبوده است. وی افزود در اجلاس کمیته امنیت ملی در رابطه با این موضوع تصمیم های مهمی را اتخاذ کرده ایم و به وضوح می گوییم که عملیات پلوامه، اقدامی از جانب پاکستان نبوده است. وی از اوضاع نابسامان و وخیم کشمیر هند خبر داد و افزود، هند مسئول اوضاع نامساعد موجود در کشمیر است. وی همچنین اعلام داشت که اجازه تام را به ارتش برای خطرات احتمالی از جانب هند و پاسخگویی به آن را داده ایم.

ارسال نظر

 
1