خبر فوری

 
 
ارتش پاکستان: ما در مبارزه برای آزادی، با شما (کشمیر) هستیم
کد خبر :1298120530

18:04 1398/06/13


برچسب ها : ارتش, افغانستان, ایران, پاکستان, چین, هند, کشمیر,

سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی، هدف از کنفرانس را کشمیر اشغالی عنوان کرد و افزود: من می‌خواهم این پیام را به شجاعان کشمیری دهم که ما در مبارزه برای آزادی در کنارتان ایستاده ایم...


 

به گزارش راز نیوز، سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی، هدف از کنفرانس را کشمیر اشغالی عنوان کرد و افزود: من می‌خواهم این پیام را به شجاعان کشمیری دهم که ما در مبارزه برای آزادی در کنارتان ایستاده ایم، نفس های ما همراه با شما دم و بازدم می‌شوند، 72 سال است که شما با افراط گرایی هند مبارزه می کنید، تلاش کردند تا مبارزات شما برای آزادی را با تعابیر نامناسبی چون افراط گرایی، معرفی کنند. به عزم شما درود می‌فرستیم، ما کاملا از مشکلات فعلی تان آگاه هستیم، ما در کنار شما ایستاده بودیم، هستیم و خواهیم بود. ما از جانب خداوند امیدوار هستیم که شما قطعا از حق قانونی خود بهره مند خواهید شد. ما باید با عزمی استوار در این مسیر بمانیم، مسیر آزادی هموراه طولانی بوده است، تلاش ها برای آزادی پاکستان از سال 1857 میلادی آغاز شده بودند و نه از سال 1947، ما از طریق چنین مبارزات طولانی به پاکستان دست یافته ایم و برای کشمیر نیز هیچگونه سازش و توافقی صورت نخواهد گرفت و در این مبارزات کاهشی نخواهد شد. ارتش تمامی کشورها محافظ امنیت و استقلال کشورشان هستند، اگر عناصر قدرت های ملی در تلاش برای متوقف کردن آزار و اذیت های هند در کشمیر اشغالی موفق نشوند، در چنین صورتی جنگ به گزینه ای تبدیل می‌شود و راه دیگری وجود ندارد.
فرمانده روابط عمومی ارتش پاکستان در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: کشمیر، شاه رگ ما است، برای آن هر قدمی بر میداریم وآماده انجام هرگونه اقدامی به هر قیمتی هستیم، ملت، دولت و ارتش پاکستان تا آخرین گلوله، نفس و سرباز مصمم هستند و خواهند ماند. در شرق پاکستان کشوری است که منافع اقتصادی آن با بازیگران اصلی منطقه گره خورده اند. در سمت شمال ما قدرت درحال ظهور چین است که با هند اختلافاتی دارد. سمت غرب ما کشور افغانستان است که مرکز قدرت های بزرگ جهانی بوده و در سمت جنوب غربی نیز کشور ایران قرار دارد که با آن روابط برادرانه داریم و خدمات ایران برای صلح در منطقه را نمی توان نادید گرفت، اما به دلیل محیط خاورمیانه، این کشور با مشکلاتی روبرو است.
وی در ادامه گفتگوی خود با اشاره به کشور هند، گفت: اقلیت های دینی در حال حاضر در این کشور امنیت ندارند و دولت فاشیست مودی در آن حکم فرما است. درحالی که منطقه درحال پیشرفت به سوی امنیت است، هند درحال کاشت بذر جنگ در منطقه است. جنگیدن بخشی از جنگ است، اما قبل از آن واکنش دیگر عوامل کشوری چون دیپلماسی، قانون اقتصادی و اطلاعات جریان دارند. پاکستان پس از 50 سال مسئله کشمیر را در سطح دیپلماتیک به سازمان ملل برد که این موفقیت بزرگی است. نخست وزیر نیز تاکنون تقریبا با روسای 13 کشور به رایزنی درمورد کشمیر پرداخته و گزارشی از وضعیت فعلی آن را ارائه داده است. موضوعی که قبل از این مخفی بود آرام آرام درحال ظاهر شدن در مقابل جهان است و دنیا درحال بررسی و توجه به این مسئله است. اگر هند پیشنهاد میانجیگری را نمی‌پذیرد، پس در دیدار با ترامپ درمورد چه مسئله ای صحبت می‌کنند؟ دولت هند با افزایش فشارها در کشمیر درصدد آن است تا مردم شورش کنند تا آنها بتوانند آن را به عنوان تروریسم و افراط گرایی معرفی کنند. دیگر پاکستان فریب نخواهد خورد، زیرا پاکستان نمی‌تواند چنین اقداماتی در کشمیر را تحمل کند.
ژنرال آصف غفور تصریح کرد: کشمیر شاه رگ ما است، گاهی گزینه جنگ اجباری می‌شود، ما برای کشمیر به هر اندازه ای پیش خواهیم رفت، تا آخرین گلوله و آخرین سرباز می‌جنگیم.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با استفاده از توانایی استراتژیکی و سلاح هسته ای گفت: این موضوع جدی است و نمی توان در اماکن عمومی و با کنفرانس های مطبوعاتی درمورد آن گفتگو کرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با اسرائیل ابراز داشت: پاکستان درحال مبارزه با جنگ هایبر است و هدف آن ایجاد اختلافات بین ملت است. موضع پاکستان درمورد اسرائیل طی 72 سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و گفتگو ها درمورد به رسمیت شناختن آن توطئه هستند.

ارسال نظر

 
1