خبر فوری

 
 
ارتش متحد بلوچ: در درگیری با نیروهای ارتش پاکستان دو تن از فدائیان ما جان باختند
کد خبر :1018317688

12:11 1400/03/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش متحد بلوچ, سپاه مرزی پاکستان, شهر خاران, گروه های مسلح بلوچ, مزار بلوچ, نیروهای اف سی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان,

مزار بلوچ سخنگوی ارتش متحد بلوچ با انتشار بیانیه ای از محل نامشخص اعلام نمود در درگیری با نیروهای ارتش پاکستان در منطقه خاران بلوچستان تعداد زیادی از نیروهای ارتش کشته شده و دو تن از فدائیان جدایی طلب بلوچ نیز جان باختند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مزار بلوچ سخنگوی ارتش متحد بلوچ با انتشار بیانیه ای از محل نامشخص اعلام نمود در درگیری با نیروهای ارتش پاکستان در منطقه خاران بلوچستان تعداد زیادی از نیروهای ارتش کشته شده و دو تن از فدائیان جدایی طلب بلوچ نیز جان باختند.

در این بیانیه سخنگوی ارتش متحد بلوچ آمده است: روز گذشته فدائیان ما در حال انجام ماموریت خود در منطقه هلمرگ(کسان) از توابع شهرستان خاران بودند که نیروهای اشغالگر تلاش نمودند فدائیان بلوچ را به محاصره خود درآورند، در نتیجه این اقدام نیروهای ارتش پاکستان حوالی ساعت 2 بعد از ظهر درگیری میان فدائیان بلوچ و نیروهای اشغالگر آغاز گردید که تا ساعت 10 شب ادامه یافت.

وی افزود: ارتش اشغالگر منطقه را از چهار سمت تحت محاصره قرار داد و فدائیان ما با مهارت و هوشیاری تمام به درگیری با نیروهای اشغالگر ادامه دادند، در این درگیری که تعداد وسیعی از نیروهای اشغالگر حضور داشتند پس از گذشت مدت زمانی ارتش پاکستان مجبور به فراخواندن نیروهای کمکی در محل درگیری شد، نیروهای اشغالگر از پشتیبانی بالگردهای نظامی برخوردار بودند که محل درگیری را هدف قرار می دادند.

سخنگوی ارتش متحد بلوچ در ادامه خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر در جریان این درگیری کشته و زخمی شدند، نیروهای اشغالگر اجساد کشته شدگان و افراد مجروح را به وسیله بالگرد ابتدا به اردوگاه نیروهای اف سی در خاران و سپس به اردوگاه اف سی در نوشکی منتقل نمودند، نیروهای اشغالگر ارتش پاکستان در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر تعداد تلفات خود است.

مزار بلوچ گفت: در جریان این درگیری طارق ساسولی معروف به فراز بلوچ و عمران ساسولی معروف به سلمان بلوچ به شهادت رسیدند، شهید طارق ساسولی از سال 2015 میلادی در خدمت نهضت جدایی طلب حضور دارد و از سال 2019 میلادی در رکاب ارتش متحد بلوچ علیه دشمن به مجاهدت پرداخت، همچنین شهید عمران ساسولی نیز از دو سال گذشته در خدمت ارتش متحد بلوچ حضور داشت.

سخنگوی این گروه جدایی طلب بلوچ تصریح کرد: شهید طارق و شهید عمران در عملیات های مختلفی در مناطق نوشکی، خاران، شورپارود و منگچر با جان فشانی به وظایف ملی خود عمل نمودند و شجاعت، فداکاری و وطن دوستی آنان الگویی برای جوانان بلوچ است، ارتش متحد بلوچ به شهدای جدایی طلب خود درود می فرستد.

بخوانید: جان باختن یک نظامی در عملیات نیروهای ارتش پاکستان در خاران بلوچستان

ارسال نظر

 
1