خبر فوری

 
 
ارتش آمریکا: برای خروج از سوریه تا پایان ماه آوریل آماده می‌شویم
کد خبر :259896117

18:15 1397/11/19


برچسب ها : آمریکا, پایان, خروج, داعش, سوریه,

ارتش آمریکا گزارش داد نیروهای ایالات متحده برای خروج از سوریه تا پایان ماه آوریل آینده خود را آماده می‌کنند.


 

 

ارتش آمریکا گزارش داد نیروهای ایالات متحده برای خروج از سوریه تا پایان ماه آوریل آینده خود را آماده می‌کنند.

 

به گزارش راز نیوز به نقل از روزنامه نوای وقت  دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش موفق شدند به وجود گروه « داعش» در سوریه و عراق پایان دهند.

 

ترامپ  در واشینگتن در نشست نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مدعی شد :«تعداد زیادی از رهبران داعش را در عراق و سوریه کشته‎ایم».

 

رئیس جمهوری آمریکا افزود:« نیروهایمان پس از شکست داعش مستقیما به وطن باز خواهند گشت».

 

ترامپ مدعی شد  که نیروهای کشورش در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش «توانست 5 میلیون غیر نظامی را از زیر سلطه این گروه تندرو خارج کند».

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه اعلام کرد کشورش علیرغم خروج قریب الوقوع نیروهایش از سوریه به نقش خود در رهبری ائتلاف بین المللی برای مقابله با گروه داعش ادامه خواهد داد.

 

پمپئو در جمع همتایان خود از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش ضمن تاکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی به معنی «پایان مبارزه آمریکا علیه تندروها» نیست، گفت:«با شکست های میدانی که بر داعش تحمیل می شود طبیعتا نوع جنگ هم تغییر می کند».

 

وی در ادامه ضمن توضیح این که از این پس گزینه اول آمریکا در مبارزه علیه تندروی «نظامی» نخواهد بود گفت:« فرمان ترامپ، رییس جمهوری مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی به معنی پایان مبارزه آمریکا نیست».

ارسال نظر

 
1