خبر فوری

 
 
ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله به ارتش پاکستان در ماروار را بر عهده گرفت
کد خبر :1264433688

14:53 1400/03/12


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, حمله به ایست بازرسی, سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ, نخست وزیر پاکستان,

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله به ایست بازرسی ارتش پاکستان را به عهده گرفت


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله به ایست بازرسی ارتش پاکستان را به عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ گفت: در حمله ارتش آزادی بخش به ایست بازرسی ارتش پاکستان 12 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته یک افسر امنیتی در زمان حمله 25 نفر در ایست بازرسی حضور داشتند که تا ساعت ها مبارزه کردند که در این حین اعجاز علی فرمانده ایست بازرسی به همراه ده نفر جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شدند درحالی که 6 نفر آسیبی ندیدند.

به گفته مقامات تعداد جان باخته های حمله دوشنبه شب به سپاه مرزی در حومه کویته به ده نفر رسیده است.

ضیاء الله لانگو وزیر داخلی بلوچستان طی تماس تلفنی با یک خبر گذاری تایید کرد که جنازه ده تن از نیرو های حفاظتی به بیمارستان نظامی در کویته منتقل شده اند. وی همچنین گفت 7 نیروی حفاظتی نیز در این حمله زخمی شده و به بیمارستان یادبود کمبریج منتقل شدند.  گفته می شود حال یکی از مجروحان وخیم است.

این حمله عصر روز دوشنبه علیه پاسگاه نیروهای سپاه مرزی در منطقه پیر اسماعیل شهرستان زیارت در نزدیکی ماروار واقع در 70 کیلومتری شرق کویته صورت گرفت.

یک مقام ارشد امنیتی مستقر در کویته که خواست نامش فاش نشود به یکی از خبرگزاری های داخلی گفت بیش از 20 مهاجم مسلح به سلاح های پیشرفته ایست بازرسی را از جهات مختلف محاصره کرده و با سلاح های کلاشینکف و تک تیر انداز بی رویه شلیک کردند.

به گفته این مامور امنیتی در زمان حمله بیست مامور امنیتی در ایست بازرسی حضور داشتند که چندین ساعت مقاومت کرده که در نهایت فرمانده ایست بازرسی و 10 نفر دیگر جان باخته و هفت نفر زخمی شدند.

دوشنبه شب اداره روابط عمومی ارتش پاکستان مرگ چهار حمله کننده را تایید کرد و گفت: در نتیجه حمله متقابل چهار نفر از حمله کنندگان کشته و هفت نفر زخمی شدند.

طبق گفته روابط عمومی ارتش پاکستان یک وسیله نقلیه نیروهای حفاظتی در کویته و همچنین تربت بوسیله بمب دست ساز مورد اصابت قرار گرفت که در نتیجه آن دو مامور حفاظتی زخمی شدند. ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت حمله تربت را بر عهده گرفت.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ گفت: در این حمله سه مامور امنیتی کشته شده و چهار نفر دیگر از جمله یک افسر زخمی شدند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان و سایر وزرا حمله به بولان را محکوم و آن را حمله به امنیت پاکستان نامیدند

ارسال نظر

 
1