خبر فوری

 
 
ادعای شبکه اینترنتی وابسته به ارتش پاکستان مبنی بر بازداشت 2 مامور سازمان اطلاعاتی هند در افغانستان
کد خبر :893826418

16:24 1399/12/25


برچسب ها : ISI, ارتش پاکستان, افغانستان, پاکستان و افغانستان, پاکستان و هند, دولت پاکستان, دولت هند, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان اطلاعات هند,

یک شبکه اینترنتی وابسته به ارتش پاکستان موسوم به «کهوج تی وی» با انتشار ویدئویی در شبکه مجازی یوتیوب مدعی شده است ماموران سازمان اطلاعات پاکستان طی عملیاتی در خاک افغانستان موفق به بازداشت 2 تن از ماموران سازمان اطلاعاتی هند شده اند.


کابل: به گزارش راز نیوز| یک شبکه اینترنتی وابسته به ارتش پاکستان موسوم به «کهوج تی وی» با انتشار ویدئویی در شبکه مجازی یوتیوب مدعی شده است ماموران سازمان اطلاعات پاکستان طی عملیاتی در خاک افغانستان موفق به بازداشت 2 تن از ماموران سازمان اطلاعاتی هند شده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی این شبکه اینترنتی، سازمان های اطلاعاتی پاکستان در این عملیات موفقیت آمیز مغز متفکر حمله ساختگی ارتش هند به منطقه بالاکوت پاکستان که مورخ 7 اسفند ماه 1397 صورت گرفت را به همراه چند تن از افسران ارشد سازمان اطلاعاتی هند بازداشت نمودند.

اسامی دو تن از افسران بازداشت شده سازمان اطلاعاتی هند عرنب کمار و  سمن کمار اعلام شده است که از افسران ارشد و عالی رتبه سازمان اطلاعات هند(RAW) می باشند.

این شبکه اینترنتی در ادامه می گوید: دولت هند سعی دارد با مخفی نگاه داشتن این خبر و همچنین با به کنترل در آوردن رسانه های محلی هند توجه افکار عمومی هند و جامعه جهانی را از این موضوع دور نماید.

دولت هند در اقدامی ناشیانه انگشت اتهام را به سوی طالبان نشانه رفته است و این گروه را عامل اصلی ربایش دو تن از افسران اطلاعاتی خود در خاک افغانستان عنوان نموده است، این اقدام دهلی نو باعث گردید دولت هند و دستگاه های اطلاعاتی این کشور با دو دشمن مختلف(طالبان و پاکستان) مواجه شده و از سویی دیگر باعث رسوایی هند در جامعه جهانی گردد.

در بخش دیگری از این گزارش گوینده با اشاره به موارد کلی این خبر می افزاید: چنانچه به چند نکته داخلی این خبر بپردازیم متوجه می شویم که این دو مامور اطلاعاتی هند توسط سازمان اطلاعات پاکستان بازداشت و به محل نامشخصی انتقال یافته اند.

طی چند ماه گذشته چندین دیدار میان هیئت طالبان افغانستان و مقامات پاکستان صورت گرفته است، طالبان چندین مرتبه در سخنانی واضح و صریح به هند هشدار داده اند که حضور خود در خاک افغانستان را پایان دهد و نیروهای اطلاعاتی خود را هرچه فوری از خاک افغانستان خارج نماید در غیر این صورت با واکنش طالبان مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر پاکستان و طالبان افغانستان سعی دارند با همکاری با یکدیگر نظام اسلامی را در منطقه برپا نمایند، انتشار چنین خبری در این شرایط نشان دهنده این است که طالبان افغانستان در آینده ای نزدیک مناسبات خوبی را با دولت اسلام آباد خواهد داشت، این موضوع منافع هند در افغانستان را دچار خطر خواهد نمود، زیرا ماموران اطلاعاتی هند در اعترافات خود اسرار مهم امنیتی و اطلاعاتی را افشا خواهند نمود و شبکه گسترده ای از عناصر وابسته به سازمان اطلاعات هند نیز شناسایی و دستگیر خواهد شد.

 

ارسال نظر

 
1