خبر فوری

 
 
ادعای سفر رئیس تحریک طالبان پاکستان به وزیرستان
کد خبر :378030510

16:35 1400/08/13


برچسب ها : افغانستان, باجور, بازدید, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, سفر, گروه تروریستی, نور ولی محسود, وزیرستان,

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مدعی شده است که مفتی نور ولی محسود رئیس تحریک طالبان پاکستان در ماه گذشته به مدت یک هفته از مناطق وزیرستان بازدید کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مدعی شده است که مفتی نور ولی محسود رئیس تحریک طالبان پاکستان در ماه گذشته به مدت یک هفته از مناطق وزیرستان بازدید کرد. با این حال، دولت پاکستان این ادعا را رد کرده و گفته است که رئیس تحریک طالبان پاکستان در مناطقی نزدیک مرز افغانستان در حال حرکت است، اما وارد پاکستان نشده است.

به گفته ی منابع تحریک طالبان پاکستان مفتی نور ولی محسود با چند نفر در باجور و وزیرستان جنوبی ملاقات کرد و در مورد تقویت بیشتر سازمان رایزنی انجام داد.

فواد چودری، وزیر رسانه پاکستان ادعای سفر مفتی نورولی محسود به پاکستان را رد کرد و گفت : مقامات امنیتی تایید کرده اند که نورولی محسود به پاکستان نیامده است، در حالی که مقامات اطلاعاتی می گویند که او در شمال افغانستان و کنر در حال حرکت دیده شده است.

آژانس های امنیتی پاکستان مدعی شده اند که عملیات نظامی موفقیت آمیز در مناطق قبیله ای هم مرز با افغانستان، کمر تحریک طالبان پاکستان را شکسته و رهبری آن اکنون در افغانستان مخفی شده است.

تحلیلگران و مفسران می گویند که اگر ادعای تحریک طالبان پاکستان پذیرفته شود، ممکن است هدف از سفر مفتی نور ولی محسود، ارسال این پیام به جناح های انحرافی باشد که همچنان محور قدرت، تحریک طالبان پاکستان است.

عبدالسید کارشناس امور افغانستان و پژوهشگر افراط گرایی گفت : طبق گزارشات، نحوه ورود نورولی محسود به این مناطق در قالب یک کاروان منظم نشان می دهد که تغییر وضعیت در افغانستان بر قدرت سازمانی تحریک طالبان پاکستان می افزاید. تحریک طالبان پاکستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان مورد تشویق قرار گرفت و به همین دلیل ساختار سازمانی آن در حال گسترش است.

دکتر سید عرفان اشرف پژوهشگر افراط گرایی و وابسته به گروه رسانه در دانشگاه پیشاور گفت : هدف اصلی سفر مفتی نور ولی محسود به وزیرستان از باجور این بود که به همه جناح ها پیام صریح بدهد که تحریک طالبان پاکستان تحت رهبری او متحد است و او رئیس این سازمان است.

ارسال نظر

 
1