خبر فوری

 
 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | سخنگوی پلیس مبارزه با تروریسم ادعا کرد: 4 عضو ارتش آزادی بخش بلوچستان در شهرستان خضدار ایالت بلوچستان دستگیر شدند.

وی افزود: بین افراد دستگیر شده یکی از فرماندهان ارتش آزادی بخش بلوچستان به نام ظفر حضور دارد و افراد دستگیر شده سال گذشته طی تیراندازی به سمت ایست بازرسی شهر حب، اکرم ساجدی را به قتل رساندند.

لازم به ذکر است که اکرم ساجدی در تاریخ 10 آبان طی انفجار خودرو بوسیله بمب در شهر حب ایالت بلوچستان جان باخت. مسئولیت این حمله را ارتش آزادی بخش بلوچستان پذیرفته و وی را فرمانده جوخه مرگ در شهر حب که توسط ارتش پاکستان و سازمان های اطلاعاتی پاکستان تشکیل شده است معرفی کرده بود.

سخنگوی پلیس مبارزه با تروریسم همچنین اعلام کرد: از وسایل افراد دستگیر شده مذکور مدارک مورد نیاز از جمله مواد منفجره کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است که پلیس مبارزه با تروریسم پیش از این نیز ادعا کرده بود که اعضای گروه های آزادی بخش بلوچ را دستگیر یا طی درگیری به قتل رسانده است. اما مشخص شد بسیاری از این افراد که شهروندان غیرنظامی هستند، توسط ارتش پاکستان در شهرهای مختلف ایالت بلوچستان ربوده شده بودند.

چند روز قبل پلیس مبارزه با تروریسم ادعا کرد که 4 عضو جبهه آزادی بخش بلوچستان را که در قتل کودکان در شهر هوشاب نقش داشتند را دستگیر کرده است. جبهه آزادی بخش بلوچستان با رد این ادعا اعلام کرد که افراد دستگیر شده شهروندان ربوده شده بلوچ هستند. خانواده کودکان جان باخته در شهر هوشاب نیز طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که فرزندانشان طی تیراندازی نیروهای ارتش پاکستان به قتل رسیده اند.

همچنین چند روز قبل پلیس مبارزه با تروریسم ادعا کرد که 6 تروریست تحریک طالبان پاکستان را طی تبادل آتش به هلاکت رسانده است. تحریک طالبان پاکستان با رد این ادعا اعلام کرد که نیروهای کشته شده تحریک طالبان پاکستان توسط پلیس مبارزه با تروریسم در شهر کویته دستگیر شده بودند و طی یک درگیری ساختگی کشته شده اند.

ارسال نظر

 
1