خبر فوری

 
ادامه پنجمین روز از تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده و ربوده شدن فرزند ارشد یکی از شخصیت های شیعه
کد خبر :1886957603

12:55 1400/01/17


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده شیعه, تحصن کراچی, حجت الاسلام حسن ظهر نقوی, دولت پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان,

اهالی شیعه شهر بندری کراچی به همراه شخصیت های مختلف سیاسی، مذهبی، مداحان و نوحه خوانان برجسته با ادامه حضور خود در پنجمین روز از تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده به دست سرویس های اطلاعاتی همبستگی خود با مظلومان را اعلام نمودند


کراچی: به گزارش راز نیوز| اهالی شیعه شهر بندری کراچی به همراه شخصیت های مختلف سیاسی، مذهبی، مداحان و نوحه خوانان برجسته با ادامه حضور خود در پنجمین روز از تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده به دست سرویس های اطلاعاتی همبستگی خود با مظلومان را اعلام نمودند و از هرگونه ظلم از سوی هر نهاد و دستگاه حکومتی و غیر حکومتی برائت جستند.

تحصن اعضای خانواده افراد ربوده شده که در اعتراض به زیر پا نهاده شدن قانون توسط مجریان قانون و اقدام غیرقانونی سازمان های اطلاعاتی در ربودن شهروندان بی گناه از 13 فروردین ماه در مقابل مزار بنیانگذار فقید پاکستان محمد علی جناح در شهر کراچی پاکستان آغاز شده است با حضور پرشور اهالی شیعه کراچی، رهبران احزاب سیاسی و گروه های مذهبی شیعی و غیرشیعی و رهبران اقلیت های مختلف وارد پنجمین روز خود گردید.

آیت الله غلام عباس رئیسی از عالمان برجسته شیعه، حجج اسلام سید احمد اقبال رضوی، سید حسن ظفر نقوی، سید ناظر عباس تقوی، سید باقر حسین زیدی، مقصود دومکی، طالب موسوی، حیدر عباس عابدی، عقیل موسی، صادق جعفری و صادق تقوی از جمله شخصیت های برجسته شیعه می باشند که در این تصحن حضور به هم رسانده و مراتب همبستگی خود با اعضای خانواده افراد ربوده شده شیعه را اعلام داشتند.

رهبران گروه های مختلف مذهبی شیعه در اظهارات خود در جمع تحصن کنندگان با انتقاد از سیاست جابرانه هیئت حاکمه نظامی و به ویژه سرویس های اطلاعاتی در ربودن شهروندان بی گناه بدون هیچگونه تفهیم اتهام و اسارت آنان تا چندین سال متمادی خواستار تجدید نظر در این سیاست های اشتباه شده و تاکید نمودند این سیاست های نادرست می تواند به نابودی و سرنگونی خود هیئت حاکمه منجر گردد.

علاوه بر این مداحان و ذاکران برجسته ای همچون سید فرحان علی وارث، عرفان حیدر، برادران سونو و مونو، صبیب عابدی، ظل رضا، عدنان جعفری، موسی رضوی و مصیب رضوی نیز در محل تحصن حضور یافته و با ذکر اشعاری در مدح اهل بیت(ع) به ساحت مقدس خانه وحی برای آزادی تمامی اسیران در بند دستگاه ظلم توسل نمودند.

دکتر فاروق ستار رهبر حزب سیاسی جنبش ملی متحد(MQM) و سرکار خانم سیده شهلا رضا رهبر حزب مردم پاکستان نیز به صورت جداگانه در این تحصن حضور بهم رساندند.

دکتر فاروق ستار در جمع تحصن کنندگان طی سخنانی ابراز داشت: من در چهارمین جنبش آغاز شده برای آزادی افراد ربوده شده شیعه حضور یافتم، اعضای خانواده افراد ربوده شده برای چهارمین مرتبه مجبور به حضور در خیابان های شهر کراچی برای آزادی عزیزانشان شدند، اگر نخست وزیر، فرمانده ارتش و مقامات دستگاه های اطلاعاتی در آزاد نمودن افراد ربوده شده ناموفق شده اند، بنابراین هیچ حزب سیاسی حق ندارد پس از پیروزی در انتخابات زمام دولت را بر عهده بگیرد، زیرا تمامی این احزاب زمانی که در اپوزیسیون قرار دارند دم از حقوق بشر و آزادی افراد ربوده شده می زنند و دستگاه های اطلاعاتی را مورد انتقاد قرار می دهند اما پس از به روی کار آمدن شعار و وعده های خود را به فراموشی می سپارند.

سرکار خانم سیده شهلا رضا از رهبران ارشد حزب مردم پاکستان در ایالت سند نیز با حضور در این تصحن در سخنانی خاطرنشان کرد: زمانی که روند ربوده شدن شهروندان آغاز گردید، بیش از همه حزب مردم پاکستان تحت اذیت قرار داشت و تعداد زیادی از اعضای این حزب بازداشت و سپس ناپدید شدند، قانون اساسی پاکستان به هیچ فرد و یا سازمانی مجوز ربودن شهروندان بی گناه را نمی دهد، طبق قانون اساسی (سازمان های اطلاعاتی) موظف هستند ظرف 24 ساعت به خانواده های افراد ربوده شده پاسخگو باشند.

وی افزود: اکنون که من در جمع شما حضور یافته ام بی خبر از وضعیت افراد ربوده شده نیستم، از میان 76 نفر از افراد ربوده شده تعداد 60 نفر از این بستر شناسایی و آزاد شده اند و در حال حاضر 16 نفر به نام های سید آفتاب علی نقوی، سید علی حیدر رضوی، سید قمر عباس رضوی، شمیم حیدر، سید علی حیدر زیدی، اظهر حسین، سید عارف حسین، وسیم رضا، نعمان علی، سید علی مهدی نقوی، سید عباد الحسن، سید محمد ثقلین جعفری، ابرار احمد رضوی، سید تنویر عباس، واجد حسین و علی رضا همچنان مفقود می باشند.

خانم شهلا رضا خاطرنشان کرد: زمانی که ما در تحصن حضور می یابیم به عنوان یک فرد مومن و بر اساس عقیده به ایفای فرائض خود در قبال مردم می پردازیم، دولت ما (حزب مردم پاکستان) از ابتدا تاکنون صراحتا بر این نکته تاکید داشته است که ما مخالف هرگونه ربوده شدن شهروندان به دست سرویس های اطلاعاتی هستیم، من اکنون در مقابل علما و شما مردم به نمایندگی از حزب مردم پاکستان وعده می دهم که ما با دولت فدرال پاکستان در این خصوص در ارتباط هستیم، برقراری امنیت و ثبات در سطح ایالت و کشور تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ربوده شدن شهروندان بی گناه(به دست سرویس های اطلاعاتی) متوقف گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من این تفکر در هر سطح و مرحله احساس نمودم که رایزنی های صورت گرفته در این خصوص پیشرفت چشمگیری داشته است، در رایزنی های مختلف و گسترده ای که با مقامات دستگاه های امنیتی کشور صورت گرفت ما افسران و مقامات خوبی را مشاهده کردیم که در زمینه آزادی افراد ربوده شده با ما همکاری نمودند، درخواست ما خطاب به سرویس های اطلاعاتی کشور مورد موافقت قرار گرفته است، طبق این درخواست قرار است محل بازداشت تمامی افراد در بند سرویس های مختلف اطلاعاتی شناسایی و اعلام گردد و سپس به مرور زمان تمامی افراد ربوده شده آزاد شوند، این همان پیغامی است که من آمده ام تا به نمایندگی از سوی دولت و نهادهای اطلاعاتی به شما ابلاغ کنم.

وی گفت: برگزاری تظاهرات حق مسلم هر شهروند و نشانه ای از ملت های آزاد است، من به شما این اطمینان را می دهم که از سوی دولت حزب مردم هیچ دستوری برای ربودن شهروندان صادر نشده است و حزب مردم کاملا مخالف این موضوع است، اگرچه زمام دولت فدرال در دست ما نیست اما من نخواهم گفت که هیچ رایزنی برای آزادی افراد ربوده شده صورت نگرفته است، ما در حال انجام گفتگو و مذاکره برای پایان این روند هستیم، ان شاء الله به زودی تمامی افراد ربوده شده که فهرست آن در دست من است آزاد خواهند شد.

 

از سوی دیگر حجت الاسلام و المسلمین محمد امین شهیدی از شخصیت های برجسته مذهبی شیعیان پاکستان با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در فیسبوک از بازداشت 4 ساعته فرزند ارشد خود خبر داد.

وی در این پیام تصویری خود ابراز داشت: من امروز میخواهم با تاسف و تاثر در خصوص این موضوع به گفتگو بپردازم که جرم ما چیست؟ از یک هفته گذشته به منظور آزادی افراد ربوده شده شیعه تحصن اعتراضی را در کراچی آغاز نموده است و من مطابق با توان از این تحصن و تظاهرات حمایت نموده ام و تا زمانی که ظلم و جور در این سرزمین باقی حمایت ما از مظلوم نیز ادامه خواهد داشت، به دلیل همین جرم دیشب فرزند ارشد بنده به دست افراد ناشناس ربوده شد و پس از انتقال به یک مرکز بازپرسی همراه با ضرب و شتم به مدت 4 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

وی افزود: حمایت از مظلوم از کربلا تاکنون نسل در نسل ادامه خواهد داشت، حمایت و یا مخالفت با افراد در قبال ارزش های مادی ویژگی افراد بی وجدان و دارای تفکر غلامانه است، پیروان مکتب حسینی هیچگاه در قبال ارزش های مادی به حمایت از افراد خاص نخواهند پرداخت.

حجت الاسلام امین شهیدی خطاب به مقامات حکومتی خاطرنشان کرد: پاسداری از ارزش های ملی این نیست که با سوء استفاده از جایگاه قدرت و ثروت به پیروی از رهبران غربی بپردازید، مقاماتی که فرزندانشان در آمریکا و اروپا تحصیل می کنند، کسانی که با حقوق های نجومی و فساد مالی به اندوختن مال و ثروت مشغول هستند و آن ثروت را به کشورهای غربی منتقل می کنند وفادار به این سرزمین و پایبند به ارزش های این کشور نیستند.

وی تصریح کرد: تحت فشار اف ای تی اف گروه های مذهبی را از خود دور نکنید، شما در هر صورت باید قدرت خود را از جانب مردم تامین کنید، عناصر خارجی هیچگاه به کمک شما نخواهند آمد، بنابراین سیاست قدرت های خارجی را در کشور اجرایی نکنید، خواه سیاست های عربستان باشد یا سیاست دنیای غرب، ایجاد رعب و وحشت میان مردم از طریق تهدید، ربودن، ارسال پیام های تهدید آمیز، ضرب و شتم و ... هیچگاه برای شما مناسب نخواهد بود.

وی گفت: زندگی در شرایط سخت اقتصادی و امنیتی نشانه از وطن دوستی ما است، بنابراین با انجام اینگونه اقدامات نادرست پالس اشتباه به مردم ارسال نکنید، اینگونه اقدامات نه در جهت منافع کشور و نه به نفع و من و شما خواهد بود، بیایید ما دست در دست هم برای نجات کشور تدبیر کنیم، محتوای اصلی پیام پاکستان نجات این سرزمین بود نه حمایت از تروریسم. طی دو سال گذشته بنگاه های تفرقه افکنی و افراط گرایی در کشور راه اندازی گردید و شما هرگز این بنگاه ها را تحت کنترل در نیاوردید، که بر خلاف ارزش های مبتنی بر وطن دوستی و میهن پرستی است.

وی افزود: ما می خواهیم شیعه و سنی در این سرزمین در کنار هم باشند و شهروندان پاکستانی شانه به شانه یکدیگر در مقابل دشمنان بایستند، هر فرد و یا قدرتی که بخواهد ملت پاکستان را دچار دو دستگی کند خواه از هر قشر و مذهب که باشد دشمن ماست، ما خواهان اتحاد و انسجام جغرافیایی و تامین تمامیت ارضی کشور هستیم، شما باید کسانی را که در مقابله با داعش ایستاده اند را مورد حمایت قانونی خود قرار دهید نه اینکه آنها را به دار مجازات بیاویزید، کسانی که در مقابل داعش و خشونت گرایی ایستاده اند محافظان اصلی پاکستان هستند، فردا همین جوانان هستند که در مقابل داعش از سرزمین پاکستان حفاظت خواهند نمود، این نکته را به یاد داشته باشید. بنابراین شما این افراد را به عنوان تروریسم معرفی نکنید و از ایجاد توطئه و فضاسازی منفی علیه وی پرهیز نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضا رضوی از سخنرانان سرشناس شیعه نیز با انتشار پیامی تصویری حمایت همه جانبه خود را از این تحصن و همبستگی خود با اعضای خانواده افراد ربوده را اعلام نمود.

وی طی سخنانی ابراز داشت: ما از گذشته تاکنون در محافل و مراسمات مختلف به این موضوع پرداخته ایم، درخواست ما از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی کشور این است که افراد ربوده شده که بالاجبار مفقود شده اند چنانچه مرتکب جرم شده اند در محاکم قضایی کشور مورد مجازات قرار گیرند و اگر این افراد بدون هیچ جرمی مورد بازداشت قرار گرفته اند هرچه فوری آزاد شوند.

ارسال نظر

 
1